Är det rätt???? Raymarine S1000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det rätt???? Raymarine S1000

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är det rätt???? Raymarine S1000

Hej, har en Trophy 2502 7,62m 2,7ton 250hk Mercury med hydralstyrning
    som jag tänkte sätta in en autopilot Raymarine S1000.
    Tänkte höra om det är ett bra allternativ eller finns det andra bättre förslag.

Mvh,JollyRoger
    Senast ändrad av JollyRoger; 2009-12-13, 14:31.

Jag rotade länge i detta ämnet före jag slog till å kom fram till att du får absolut inget bättre för pengarna.Erlandssons brygga 7995:- /Marko

Kommentera

Ursprungligen postat av doro Visa inlägg
      Jag rotade länge i detta ämnet före jag slog till å kom fram till att du får absolut inget bättre för pengarna.Erlandssons brygga 7995:- /Marko
      Tack jag kunde läst din fråga fr början här var ju många svar, men tack....

Kommentera

En 25' båt er max av hva S1000 klarar av.

Simrad AP24 med både fluxgatekompass og rategyro er sjølvsagt et mye bedre alternativ, men også en annen prisklasse.

Kommentera

Ursprungligen postat av doro Visa inlägg
          Skriver du så måste du ha en bild av den låt oss veta dina erfarenheter, normalt brukar man få vad man spenderar kanske detta är fel men iaf.
          Posta!
          Jag är intresserad och säkert många med mej mvh
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
            En 25' båt er max av hva S1000 klarar av.

Simrad AP24 med både fluxgatekompass og rategyro er sjølvsagt et mye bedre alternativ, men også en annen prisklasse.
            Ja de var det jag tänkte också att den kan vara på grännsen, svårt att veta utan att testat. Kanske det finns någon som har en Raymarine S1000 på en 25 fotare som kan svara på detta?

Kommentera

Ska inte va några som helst problem..

"I have had mine on a 2870 Pursuit CC with twin 225's for over 3 years and not a problem."

"290 wellcraft, twin f250s. A lot of slow trolling and fast trolling and alot of 40-80 mile runs. It has worked flawless for 2 years now. "

Senast ändrad av Pikeless; 2009-12-14, 11:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
                Ska inte va några som helst problem..

"I have had mine on a 2870 Pursuit CC with twin 225's for over 3 years and not a problem."

"290 wellcraft, twin f250s. A lot of slow trolling and fast trolling and alot of 40-80 mile runs. It has worked flawless for 2 years now. "

Jag tackar f tipsen....

Kommentera

"TAMTAM"på med läsglassögonen"inget bätttre för pengarna"annars kan ju du ,som antagligen e en besserwisser rekommendera ngt bättre med fjärrkontroll för 7995:-

Kommentera

Hade Ray. S1000 på min förra båt, en 24´ finsk mittkabinbåt. Funkade jäkligt bra över 2 kn. Under så blev den lite ostabil men det har stor betydelse hur din GPS/plotter fungerar (min var en Lowrance LCX-112C) och min pilot var nu kanske 3 år gammal (äldre version av softwaren).
                    Skall du ha den för trolling så kan det fungera med dagens software som är betydligt bättre än va min va. I alla fall om man skall bedömma efter dem som har köpt piloten för trolling nyligen.
                    Och enl. The Hull Truth så ser det ut som att den oxå fungerar på större båtar än 24´
                    Priset är ju kanon för en såpas bra kvalitets-pilot.

Ett tips, montera hudraulpumpen så nära motorn du kan för den låter en hel del så slipper du massa oljud i kabinen/consollen. Och ha alltid med reservbatterier (2 x AAA) till fjärren, det hade inte jag, en gång då den la av.........
                    Mvh Flodström
                    Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    722 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    473 visningar
                    0 gillar