Lite frågor om trollingspö.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite frågor om trollingspö..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Oliver "Lippe" Garemark; Visst kan du köpa några Shakespeare Sturdy Stik trollingspön hos Orsa FiskeCenter, men Sturdy Stik hör nog inte till de starkaste Shakespearespöna. Min personliga rekommendation är att du väljer bland de senapsgula (sinappia) Shakespeare Ugly Stik Tiger eller de svarta Shakespeare Ugly Stik Tiger Gold. Personligen är jag otroligt nöjd med de vanliga 7-fots och 8-fots Ugly Stik Tiger som trollingspön och 10-fots i samma serie som Dipsy Diver-spön. De har hållit mer än vad de lovat under de senaste 14 åren. Fråga Orsa FiskeCenter om de har några vanliga Ugly Stik Tiger "sinappia" till dig....och du kommer aldrig att ångra dig.
    Go for the Ugly Stiks!

Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
    Tjena ja kanske lika bra att lägga lite mer på spöna, något Ugly stik tiger eller liknande blir säkert bra då, en fråga bara som fortfarande är lite luddigt för mig: spelar det nån roll vilken lb det är om man trollar med stora great white paravaner? jag menar kan 12 - 25lb bli lite för klent och att det är bättre med -30 lb eller är det skitsamma? gädda är det ända som kommer fiskas efter men vill ha så bra känsla vid drillning som möjligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av LIPPE Visa inlägg
      Tjena ja kanske lika bra att lägga lite mer på spöna, något Ugly stik tiger eller liknande blir säkert bra då, en fråga bara som fortfarande är lite luddigt för mig: spelar det nån roll vilken lb det är om man trollar med stora great white paravaner? jag menar kan 12 - 25lb bli lite för klent och att det är bättre med -30 lb eller är det skitsamma? gädda är det ända som kommer fiskas efter men vill ha så bra känsla vid drillning som möjligt.
      Hej Oliver "Lippe" Garemark;

Här har du Ugly Stik-spöna du söker och som håller åtminstone 20 år framåt...http://www.ofc.nu/ugly-stik-tiger-24...483-c-194.aspx
      Go for the Big Northerns!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Oliver "Lippe" Garemark;

Här har du Ugly Stik-spöna du söker och som håller åtminstone 20 år framåt...http://www.ofc.nu/ugly-stik-tiger-24...483-c-194.aspx
        Go for the Big Northerns!

Old Firehand
        japp jag kör på ett par sånna blir säkert kanon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
        8 svar
        723 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg dhaglund  
        Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
        8 svar
        482 visningar
        0 gillar