Vilket spö ska jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö ska jag välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket spö ska jag välja?

Tänkte satsa lite mer på gäddtrolling, ta steget från 2 spön till 4 spön med paravaner. Har läst det mesta jag kommit över i denna fråga och som vanligt på nätet är det svårt att få en bild då alla svara olika men jag hoppas att någon här kan hjälpa mig. Jag ska som sagt köra 4 spön med sidoparavaner och wobblers kring 30-60 gram.

Har kollat på två olika modeller av spön som passar in i min budget:

Ugly Stik Gold Tiger 7 ft - Dessa verkar folk tycka bra om när man kollar runt på nätet. Men är de tillräckligt hårda för att dra en sidoparavan samt wobbler kring 50gr som jag använder mig av. Sist men inte minst ska de orka att drilla en större fisk också.

Ron Thompson salmonizer xp 7 ft - Dessa ligger ju riktigt bra i pris men då jag kollat runt på nätet verkar de inte vara något att ha då det gäller att drilla större fiskar, är det så att de är på tok för mjuka?

Sen beror det ju på vad man räknar som större fiskar, om det skulle kliva på en tia så vill man ju ha ett spö som orkar med detta. Hoppas det finns någon som provat dessa spön och kan tala utifrån egen erfarenhet. Tack på förhand.

BFT Predator trolling Heavy. Riktigt sköna men många har haft problem med keramiken. Ett annat alternativ är Diawa 90DD Inline, om du nu inte fiskar i minusgrader allt för ofta.
    Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

BFT Predator drar utanför budgeten direkt så det är inget som är intressant. Kring 400:- per spö är det jag har att lägga ut.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
      8 svar
      732 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg dhaglund  
      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
      1 svar
      248 visningar
      0 gillar