Om du kör paravaner och har liten båt rekommenderar jag Ugly stick 7". Kör även med Okuma Magda till detta. . Funakr skitbra även på större wobblers. Lätthanterligare med korta spön om du har många spön ute och har liten båt. Blir lätt panik annars med längre spön vid hugg och om det är fler personer i båten. Min erfarenhet bara. Polarn bruakr köra 9 fots spön när vi trollar tillsammans och det är inte behändigt eller smidigt nånstans om man har 4 meter båt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spö till gäddtrolling.
Collapse
X
-
Någon som har erfarenhet av "Berkley Selection Pike Casting 8.6' -200gr" vid gäddtrolling med paravaner? Går att köpa svinbilligt nu för tiden och jag tänkte eventuellt byta ut något slitet spö jag har. Kommer trolla uteslutande med det här spöt isf, mest med wobblers runt 80-120gr och är lite orolig att det här spöt blir alldeles för "påkigt" vid fighter med gädda runt 4-6kg. Man vill ju ändå ha lite känsla
Kommentera
-
Har inte testat paravantrolling med själva spöt, men har det ofta på släp bakom båten. Men det är nog inga som helst problem att ha det som paravanspö... Sen behöver du inte vara orolig över att spöt är för påkigt för fisk runt 4-6 kg, spöt är lite underklassat och är skönt att drilla på enligt mig.Ursprungligen postat av Pastorn81 Visa inläggNågon som har erfarenhet av "Berkley Selection Pike Casting 8.6' -200gr" vid gäddtrolling med paravaner? Går att köpa svinbilligt nu för tiden och jag tänkte eventuellt byta ut något slitet spö jag har. Kommer trolla uteslutande med det här spöt isf, mest med wobblers runt 80-120gr och är lite orolig att det här spöt blir alldeles för "påkigt" vid fighter med gädda runt 4-6kg. Man vill ju ändå ha lite känsla
Kommentera
-
Det är inte alla sjöar man får ha paravaner i, ( märkligt men sant ) då är det på sin plats att ha lite längre spön, typ 10 fot för att få lite bättre spridning och plats med betena bakom båten. Då är Savagear MP Predator 60-100 gr ett kanonspö!Senast ändrad av Esox-Lucius68; 2011-10-31, 18:08.
Kommentera
-
Lovar att du får valuta för pengarna om du satsar på Daiwa 9 fot Trolling Inside DD. Just DD är lite styvare då de är desingade för Dipsdiver och passar perfekt för paravaner. Superlätta men riktigt bra ryggrad och förtar ändå inte på nått sätt drillnings känslan. Till dessa kör jag Daiwa Sg47LCA som har bra knarr = bra vid paravantrolling med frikopplad rulle och levande bete eller död sill. Spöt finns även som 10,5 fot.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
700 visningar