Hur länge klarar sig Mört i en hink ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur länge klarar sig Mört i en hink ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ismetare

Bor i lägenhet, men saknar balkong. Har problem att hålla mörthinken kyld inför fisket. Kan man dra i typ ett halvt kilo is om dan? Mår fisken dåligt av det? Nån som har bättre idéer? (hoppas jag...)

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistereded
      Bor i lägenhet, men saknar balkong. Har problem att hålla mörthinken kyld inför fisket. Kan man dra i typ ett halvt kilo is om dan? Mår fisken dåligt av det? Nån som har bättre idéer? (hoppas jag...)
      I duschen funkar bra då. dra ner slangen i hinken å låt det sakta rinna kallt vatten... funkar prima. kanske inte det bästa i längden om man vill spara på vatten...
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Jo, problemet är att det är hyfsat lyhört, och vissa grannar skulle inte uppskatta vattenledningar som för oväsen dygnet runt.

Kommentera

Ok, ja det kan ju surra en hel del...
          http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Jo, problemet är att det är hyfsat lyhört, och vissa grannar skulle inte uppskatta vattenledningar som för oväsen dygnet runt.
            Det är inte mycket vatten du behöver ha rinnande, borde knappt märkas ljudmässigt.

Jag körde den varianten när jag bodde i lägenhet.

/Martin

Kommentera

Temperaturen kan hoppa lite upp och ner. svårt att veta hur mycket det kan diffa på men när du vräker i snö sker en snabb avkylning sedan kommer en långsam uppvärmning och så kommer nästa snölass. Det stressar fisken och förkortar dess liv. Sen har du inte alltid koll på vad snön verkligen innehåller utöver rent vatten.

Vill du minimera risken för att få in skit i vattnet så skulle jag rekommendera vanliga plastpåsar som du halvfyller med vatten, knyter ihop och fryser in. Sen kan du använda påsarna som frysklampar och lätt byta till nya vid behov. Får du till ett bra intervall mellan skiftena så kommer inte temperaturdiffarna att bli så stora och fisken mår bättre. Tror också att det blir smidigast om du skaffar en lagom stor plastback och isolerar den med frigolit på utsidan. Den investeringen underlättar mycket oavsett om du kommer att ha backen i badrummet eller utomhus.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

BeBest - Tänkte mest på att hysta i en rejäl isklump varje dag, men idén med plastpåsarna är ju genialisk!

Kommentera

det beror väl på hur stor hinken är!!
                  Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                  2 svar
                  247 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                  Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                  2 svar
                  351 visningar
                  0 gillar