Deadbait till gös? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Deadbait till gös?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Nu är min kunskap enbart baserad på andras erfarenheter. Nere på kontinenten t.ex. Tyskland och Polen menar många att det bästa sättet att meta gös är genom att fiska med en halv mört. Man tar den bakre halvan av fisken. Ett sådant bete luktar mer.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Nu är min kunskap enbart baserad på andras erfarenheter. Nere på kontinenten t.ex. Tyskland och Polen menar många att det bästa sättet att meta gös är genom att fiska med en halv mört. Man tar den bakre halvan av fisken. Ett sådant bete luktar mer.
      Det stämmer väl med min erfarenhet , förr när jag metade mycket ål så brukade jag använda halv liten fisk .Jag fick ganska ofta gös som bifångst . Jag testade också riktat gösfiske med lite större halv fisk eller fisk utan huvud med hel simblåsa .Fisk utan huvud fungerade som popp upp , det gav både gös , gädda och enstaka abborrar.
      "HalvDan var här"

      Kommentera


      • #13
        Lyfter tråden lite. Polarna är ute idag och redan fått gös på isen. Blev sugen på isgös nu. Någon mer som har positiv erfarenhet av deadbait till gös. Gärna havsfisk?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
        0 svar
        145 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Najad
        av Najad
         
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        1 svar
        102 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Moddifier  
        Arbetar...
        X