Ursprungligen postat av salomon85
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetepulka
Collapse
X
-
Okej, att räkna med fälldasäten underlättar ju det hela rejältUrsprungligen postat av Danne_ViklundBil??! Jag går.. närå. Jag kör en rostig golf II. dvs inte mycket plats att lasta i. Men pulkan kommer att gå i bagaget lätt utan att fälla ryggstödet. Den är som sagt endast 900mm lång. Har förövrigt byggt klart chassit till pulkan nu. Bara skidorna och ett fästa för isbillen kvar.
Lägger upp bilder på eländet sen.
Synd att kalla bilen liten egentligen. På sommrarna åker jag omkring med gummibåt, motor å en MASSA annat skrot (fiskeutr. för 2 pers) som måste med på fisketurerna.
Att få plats med pulkan, 12spön, 200borr och ispik samt ev. stolar/skryllor samt kameraväskor m.m tar sin plats
sigpic
Kommentera
-
Jo det blir lätt ganska mycket prylar. Nästa vecka har jag och polaren en sprillans ny motorborr att släpa på med! =) Har använt endast isbill nu. Hyffsat med blåsor i händerna kan ja säga.Ursprungligen postat av FlodebananOkej, att räkna med fälldasäten underlättar ju det hela rejält
Att få plats med pulkan, 12spön, 200borr och ispik samt ev. stolar/skryllor samt kameraväskor m.m tar sin plats
Att bro på ingenting var vi ut och fiskade idag, ganska segt, 3 gäddor med topp på 3,5 och 3 kg. Höjdpunkten var en gös på 2 kg.
Skitfiske på er! ;-)
Kommentera
-
Bra tips!
Tjena Danne,Ursprungligen postat av Danne_ViklundSuttit och skissat lite på en ismetepulka i cad. Vill ha en pulka som är lätt att få med i bilen. Kom fram till detta. Någon som har komentarer och idéer på konstruktionen?
Spöhållarna är löstagbara från lådan med donen i, så att man slipper ta ur spöna ur spöhållarna vid i- och urlastning ur bilen. Skidorna kan man skjuta in och ut för att få bra bredd och höjd på ekipaget när man fiskar och för att den skall bli smal och låg när man skall få in skiten i bilen.
Ser rätt ok ut. Har du kollat in www.grovfisk.se förresten?
9/2 kommer nästa Allt om Angling ut.
Kommentera
-
Som "flode" säger...det går åt mer plats än vad man tror.Ursprungligen postat av FlodebananOkej, att räkna med fälldasäten underlättar ju det hela rejält
När jag gjorde min pulka trodde jag den skulle bli för stor.
nu efter 4 pass har det visat sig att den är för liten! så jag rev den idag och ska göra den större.. lite extra plats är ju alltid bra att ha.
Sen handlar det inte så mkt om att de nska vara snygg.. utan att den ska vara funktionell.
Kommentera
-
danne_viklund ej inloggad
Ursprungligen postat av moretoftSom "flode" säger...det går åt mer plats än vad man tror.
När jag gjorde min pulka trodde jag den skulle bli för stor.
nu efter 4 pass har det visat sig att den är för liten! så jag rev den idag och ska göra den större.. lite extra plats är ju alltid bra att ha.
Sen handlar det inte så mkt om att de nska vara snygg.. utan att den ska vara funktionell.
Absolut. Därför gjorde jag den så stor som bilen tillåter. Ganska exakt en meter lång. Fick dit en plastback och skidor på skapelsen i lördags. Gamla slalomskidor, blev ett jäkla glid. köpte en hyggligt stor plastback på rusta. Ikväll ska jag svetsa dit ett fäste för isbillen och sedan grunda den. Kanske knäpper någon bild på den efteråt.
Kommentera
Kommentera