Varför ska man man ha ute angeldon eller ismete spö innan det blir ljust? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför ska man man ha ute angeldon eller ismete spö innan det blir ljust?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Varför ska man man ha ute angeldon eller ismete spö innan det blir ljust?

    Hej har en liten fråga gällande ismete och angelfiske. hur kommer det sig att man ska ha ute dom innan det blir ljust?

  • #2
    det behöver man inte :S men i vissa vatten äter väl gäddan kanske innan det blir ljust eller dom har en huggperiod då :P

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av willey
      det behöver man inte :S men i vissa vatten äter väl gäddan kanske innan det blir ljust eller dom har en huggperiod då :P
      Man har ju alltid hört att gäddan bruka ha en huggperiod runt 11 tiden.

      Kommentera


      • #4
        jo det har man märkt. men om vattnet kanske är klart och gäddan måste jaga under den mörka tiden. för att få mat i sig annars jagar gösen oxå under mörker :P fast nu tror jag inte det spelar så stor roll med all den här snön vi har

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av willey
          jo det har man märkt. men om vattnet kanske är klart och gäddan måste jaga under den mörka tiden. för att få mat i sig annars jagar gösen oxå under mörker :P fast nu tror jag inte det spelar så stor roll med all den här snön vi har
          Nä det är sant. var 20-30cm nu i lördags jag var ute. lär ju vara kolsvart under isen. undrar om det är nån mening alls att fiska när det är kolsvart?

          Kommentera


          • #6
            nu längtar man till sista isarna som förhoppningsvis är snöfria

            fisk lär man ta när det är massa snö men inge roligt att pulsa runt i.
            jag tror jag skottar upp en sjö så man har nånting att göra

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av willey
              nu längtar man till sista isarna som förhoppningsvis är snöfria

              fisk lär man ta när det är massa snö men inge roligt att pulsa runt i.
              jag tror jag skottar upp en sjö så man har nånting att göra
              Du kan få komma och skotta sjörna här nere hos mig om du vill Man börja blii trött på all jävla snö

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Santa
                Hej har en liten fråga gällande ismete och angelfiske. hur kommer det sig att man ska ha ute dom innan det blir ljust?
                Mest en tradition donen ska vara ute o elden tänd innan de blir ljust de bara e så.
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Santa
                  Nä det är sant. var 20-30cm nu i lördags jag var ute. lär ju vara kolsvart under isen. undrar om det är nån mening alls att fiska när det är kolsvart?
                  Ta bort snön i ett område runt ditt borrhål så kommer det ner lite ljus. Känns som det ibland kan vara bra att "lysa upp mörten".
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

                  TeamMosbricka.se

                  Min Fotosida

                  Fotobloggen

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Pike1
                    Mest en tradition donen ska vara ute o elden tänd innan de blir ljust de bara e så.
                    Tucker det blir problem att ha uppe äld en heldag får ju ha med sig flera m3 med ved då ju. det är ju så varmt och skönt vid 0530 tiden med ju

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    1 svar
                    102 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X