Jag tänkte åka ut på havsisen för att pimpla på lördag men jag har ingen aning om var man kan åka för att ha god chans att lyckas med fisket. (främst harr) Holmön känner jag till men finns det inget bra ställe närmare umeå längs kusten?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pimpeltips i umeå???
Collapse
X
-
hej! jag har sommarstugan ner vid nordmaling trakten, långron heter det. typ 6-7 mil från ume å där är det ett populärt sik å harr ställe!Ursprungligen postat av AlmensonJag tänkte åka ut på havsisen för att pimpla på lördag men jag har ingen aning om var man kan åka för att ha god chans att lyckas med fisket. (främst harr) Holmön känner jag till men finns det inget bra ställe närmare umeå längs kusten?
kan beskriva väg om det behövs! mvh Erik
-
Vad jag hört och vet så haru väll intekommit nå speciellt med fisk från nordmalingshållet dom sista åren. jag skulle i så fall hellldre söka mig upp mot bygdeå till och fiska i tjuvviken eller någan annan plats där.. där tas det alltid både mycket sik och fin harr och havsöring på vårisarna.. du kan ju fara förbi på blixtsport och höra vars dom hört att folk får fisk nu på slutet för där står ju 98% av alla pimplare och pratar om deras fiske när dom sk köpa maggots!
Kommentera
-
vill du trängas med andra så kan du åka till dyngviken (fabriksviken) i Hörnefors, där sitter det alltid mycket folk (gubbar). Fisket där brukar vara hyggligt och så har man ju massvis av erfarna gubbar att fråga om tips också.
Annars kan du testa Djupsundsviken i Holmsund så blir det itne så långt att åka.
Kommentera
-
Du kan testa ljumviken och patholmsviken i holmsund, har hört att dom börjat få fisk där nu.
Ursprungligen postat av AlmensonJag tänkte åka ut på havsisen för att pimpla på lördag men jag har ingen aning om var man kan åka för att ha god chans att lyckas med fisket. (främst harr) Holmön känner jag till men finns det inget bra ställe närmare umeå längs kusten?Hjonsson
Kommentera
-
Brukar vara bra sikfiske vid Murningsgrundet (Norrbyskär). På Blixt Sport finns en karta med mer eller mindre bra fiskeställen efter kusten. Men vad som är bra just för dagen har bara "pimpelgubbarna" koll på, så snacka med nån av dem eller enklast är att gå till Blixt Sport och höra sig för som Specimen Nicke sa... Ska själv upp till V-bottenskusten och satsa på id och gädda när isen har gått
Kommentera
-
inte ska du ta dom på fluga i år väl?Ursprungligen postat av NordenBrukar vara bra sikfiske vid Murningsgrundet (Norrbyskär). På Blixt Sport finns en karta med mer eller mindre bra fiskeställen efter kusten. Men vad som är bra just för dagen har bara "pimpelgubbarna" koll på, så snacka med nån av dem eller enklast är att gå till Blixt Sport och höra sig för som Specimen Nicke sa... Ska själv upp till V-bottenskusten och satsa på id och gädda när isen har gåttSe till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
Kommentera