Problem med hudsprickor under vinterfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med hudsprickor under vinterfisket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Problem med hudsprickor under vinterfisket

    Jag har stora problem med hudsprickor i fingertopparna mestadels och det blir väldigt svårt nu till vinterfisket när man skall vara utan vantar mellanåt när man håller på att plocka med allt. Ni som har problem med detta så vill jag gärna utbyta tips och tricks. Hur skyddar man detta eländiga problem men ändå ha fullt eller bra skydd trots kyla och väta.
    Blir problem för mig direkt det blåser eller är kallt oavsett hur mycket jag smörjer med krämer och diverse saker från apoteket.
    Jag bävar mig för detta redan nu och snart skall man börja fiska ismeta gädda. Hur gör ni så fullt med tips ni som har detta hemska problem tack.

  • #2
    Denna kan mycket väl vara silverkulan: https://www.apotea.se/ccs-l%C3%B6sni...udsprickor-7ml
    tänk dig nagellack som lägger sig över sprickan...fast inte hårt som lack. med leukoplast eller kirurgtejp skyddar du lite mer.... fast blöt leukoplast som luktar slem kanske du inte vill ha

    Kommentera


    • #3
      Jag har samma problem som kommer och går. Riktigt jobbigt när fingertopparna spricker. Jag försöker att inte blöta ner mig samt smörja in mig dagarna inför fisket.
      Önskar det fanns en enkel lösning.

      Kommentera


      • #4
        Hej! Ett knep är att smörja händerna med fet salva sedan använda exempelvis plast/nitrilhandskar under dina vanliga handskar. Du kommer behöva ett knippe så du kan byta men det har funkat för mig. Har testat produkten som länkas till ovan, funkade ok den oxo men då hör drt väll till saken att jag inte har några jätteproblem. Skitfiske!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

        Kommentera


        • #5
          Jag använder IDOMIN eller Armenshudsalva som appliceras innan man kör hemifrån .

          Kommentera


          • #6
            Smörj händerna när du går och lägger dig på kvällen, så har kletet hela natten på sig att tränga in i huden

            Kommentera


            • #7
              Jag jobbar utomhus och fiskar året runt och har samma problem med sprickor på tummarna mest, problemet med sprickorna brukar inte uppstå om jag sätter en klick helosan på tummen när jag känner att det är på gång att spricka och sätter ett plåster på som jag sover med på natten.

              Kommentera


              • #8
                Kör med Locobase repair, rikligt.. gärna med bomullshandskar när du sover. Hade samma problem som du. Det var min räddning när huden på mina händer fullkomligt havererade av torrhet. Inte för att jag är en snubbe som gillar salvor men locobase har verkligen räddat mig. Lika bra att preppa ordentligt innan isarna lägger sig

                Kommentera


                • #9
                  Undrar om Kådsalva skule kunna vara något för oss me detta problem?

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                  0 svar
                  142 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Najad
                  av Najad
                   
                  Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                  0 svar
                  63 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Moddifier  
                  Arbetar...
                  X