Isfiske med "vanlig" utrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfiske med "vanlig" utrustning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Isfiske med "vanlig" utrustning?

    Hej! Blev medbjuden på isfiske av en bekant. Har aldrig isfiskat innan ich har således ingen lämplig utrustning.
    Ni som har koll! Går det att isfiska hjälpligt med vanlig utrustning? Tänker typ bottenstudsa en jigg eller typ bottenmeta med räka eller nåt? Några speciella tips på hur man nödanvänder sin vanliga a abborrutrustning?

    Killen som bjöd med mig nämnde pimpel så antar att borre är målarten men vi får se!

  • #2
    Gör en vinda till linan av en gammal trägalge. O sen kan du hålla linan i handen.
    Annars kan du ju bara fara in om närmsta ö och b, dollarstore eller nått sånt. Ett pimpelspö kostar inte många tior.
    Nylonlina är att föredra.

    Kommentera


    • #3
      Typ dropshot torde funka. Minsta jiggen du har, kanske en extra mini trekrok bak på stjärten om dom är trög.

      Kommentera


      • #4
        Tack för svar! Återkommer efteråt med rapport!

        Kommentera


        • #5
          Självklart går det att fiska med vanlig utrustning men jag rekommenderar starkt att du använder dig av pimpelspön. Det är både roligare och häftigare att använda. Behöver du tips på bra pimpelspön fungerar denna guiden relativt bra https://webbkollen.se/basta-pimpelspot-bast-i-test/

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Svennesvenning Visa inlägg
            Självklart går det att fiska med vanlig utrustning men jag rekommenderar starkt att du använder dig av pimpelspön. Det är både roligare och häftigare att använda. Behöver du tips på bra pimpelspön fungerar denna guiden relativt bra https://webbkollen.se/basta-pimpelspot-bast-i-test/
            reklam är ju inte så gulligt då men valfri affär har garanterat samma prylar som det länkas till och bättre upp -personlig service

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

              reklam är ju inte så gulligt då men valfri affär har garanterat samma prylar som det länkas till och bättre upp -personlig service
              Reklam? Jag tycker det är otroligt mycket roligare att fiska med traditionell pimpelutrustning än med vanliga spön. Den guiden var den enda jag kunde hitta som faktiskt gav bra tips. Om admin känner att det är reklam får de gärna ta bort kommentaren

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Svennesvenning Visa inlägg

                Reklam? Jag tycker det är otroligt mycket roligare att fiska med traditionell pimpelutrustning än med vanliga spön. Den guiden var den enda jag kunde hitta som faktiskt gav bra tips. Om admin känner att det är reklam får de gärna ta bort kommentaren
                Du dyker upp på alla svenska forum där det pratas om fiske samma dag och lyfter trådar som inte varit aktiva på något år och länkar till någon form utav affiliatesida. Så slutsatsen att du pysslar med reklam känns inte så konstig.

                https://www.edgeflyfishing.com/ipb/i...omment=1970910

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Svennesvenning Visa inlägg

                  Reklam? Jag tycker det är otroligt mycket roligare att fiska med traditionell pimpelutrustning än med vanliga spön. Den guiden var den enda jag kunde hitta som faktiskt gav bra tips. Om admin känner att det är reklam får de gärna ta bort kommentaren
                  Det Är väl solklart reklam ,pimpelspön är inte kärnfysik direkt utan kan handlas vart som helst utan länkning till specifika ställen som bästa …..

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
                    Det Är väl solklart reklam ,pimpelspön är inte kärnfysik direkt utan kan handlas vart som helst utan länkning till specifika ställen som bästa …..
                    Klart det finns men med tanke på att personen inte verkade vara jätte insatt så kan nog den guiden hjälpa ganska mycket om man är ny till fiske.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    0 svar
                    63 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X