Roddan, jag kanske såg fel på angeldon och ismeten.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trögt pimpelfiske?
Collapse
X
-
Japp, det var jag. Hade 5 ismetespön ute.Ursprungligen postat av elanen Visa inläggRodan, var det du som satt vid Ågestabron med en liten knodd. Det var en del angeldon utsatt såg jag.
Knodden var dock inte min utan det kom en farsa med sin ungen o frågade om dom fick pimpla lite där. Jag sa att det var ok men hade inte trott att dom skulle borra typ en meter från hål jag ismetade i. Känns inte som man får så mycket när det står en unge o hoppar vid hålet. Dom drog ganska snabbt så det var ok.
Träffade på en annan kille som ismetade och han hade det också trögt. Trevlig kille som fiskat i magis länge. Man stöter på lite roligt folk när man är ute.
En fråga Elanen: Har det alltid vart sport för skridskoåkare att köra så nära hålen man fiskar i som möjligt? Helst slalom o runda några.
Kommentera
-
-Dä va jag dä!Ursprungligen postat av Roddan Visa inläggTräffade på en annan kille som ismetade och han hade det också trögt. Trevlig kille som fiskat i magis länge. Man stöter på lite roligt folk när man är ute.
:-)
/D[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Hmmm. Jobbade du i hästhagsskolan för typ 15-20 år sen?Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg-Dä va jag dä!
:-)
/D
Kommentera
-
Janne 84, vad menar du med kanonfiske. Gös beståndet har gått ner avsevärt på senare år.
Exakt vad som är boven kan man inte säga generellt. Men klarare vatten, misslyckade lekbestyr, ojämn väderlek (speciellt vintrar utan is) gör väl sitt till. Kräftorna i sjön käkar nog en del rom också.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse

Kommentera