Hålet fryser igen, Lösning??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hålet fryser igen, Lösning???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Push-Up, fråga gäddan. Har erfarenhet av det mesta som nämnts här vid angling och ismete.
    Blaska med lösningsmedel i vattnet man fiskar i var helt förkastligt. Man luktade apa till på köpet.
    Smula frigolit i mindre bitar och fyll i hålet var det absolut bästa.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Hur funkar det att hälla salt i hålet? Man lär få behålla lite issörja, och hålet fryser antagligen ändå om det är svinkallt, men annars kanske det kan funka?

Kommentera

Som janne84 en kork med T-röd i hållet så fryser det inte. Det kanske inte ä den bästa lösningen men den funkar

Kommentera

Ja... Om du hittar flytsalt som tappat sina osmotiska egenskaper så bör det fungera.

Ursprungligen postat av ZanderNiko Visa inlägg
          Hur funkar det att hälla salt i hålet? Man lär få behålla lite issörja, och hålet fryser antagligen ändå om det är svinkallt, men annars kanske det kan funka?
          "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
            Push-Up, fråga gäddan. Har erfarenhet av det mesta som nämnts här vid angling och ismete.
            Blaska med lösningsmedel i vattnet man fiskar i var helt förkastligt. Man luktade apa till på köpet.
            Smula frigolit i mindre bitar och fyll i hålet var det absolut bästa.
            Nu var det inte lösningsmedel som nämndes, kan mycket väl förstå att du tycker att det är förkastligt. Ren sprit å andra sidan luktar inte och funkar riktigt bra. Frigolit har jag aldrig testat, kan tänka mig att det funkar, men men det tar i mot att "skräpa ner".

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
            http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
            http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Undra vad fisken tycker om att åka upp i ett hål där det är T-röd eller någon annan typ av sprit...
              #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

Ursprungligen postat av Grillen Visa inlägg
                Undra vad fisken tycker om att åka upp i ett hål där det är T-röd eller någon annan typ av sprit...
                Blir full och glad....
                I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Elanen, nu vet jag inte hur du har gått till väga för att lukta apa och vilka lösningsmedel du använt. Men en liten skvätt spolarvätska, helst ekologiskt har aldrig skapat det elände du nämner.
                  Däremot vet jag att de små frigolitkulor du änänder är totalt hopplöst att hålla på med i vinden, statisk elektrisitet får dem att fastna överallt och en dag med mycket borrande hatar man dessa små kulor över allt annat. Då är liggunderlagslock att rekomendera istället för frigolitkulemetoden.
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Vet att många kör T-Röd, har även hört talas om att folk har Sågspån i hålen.
                    Hur påverkas fisket om man fyller hålet med sågspån, Liggunderlag eller granruska istället för att köra ex. T-Röd?. kör man T-röd täcks ju inte hålet och ljus släpps ner.. Vad tror ni, Påverkas fisket om det kommer ljus ner i hålet än om det är täckt med något?

Kommentera

MörtAnders, Vi har laborerat ganska mycket med det där, främst på gösfisket och då på lite grundare vatten. Och helt ärligt har vi inte märkt någon direkt skillnad alls, varesig på gösen eller gäddan.
                      Strålande sol och fram med locken för hålen........ men nä, det har inte kunnats urskilja sig speciellt
                      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      359 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X