Hålet fryser igen, Lösning??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hålet fryser igen, Lösning???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Push-Up, vi använde inte dessa frigolit du nämnder. Vi bröt av ganska stora bitar från block av frigolit.
    När det var minusgrader frös dom rätt fort ihop. Och blåste inte bort ens vid kraftig vind.
    Ren sprit eller ekologisk spolarvätska utan otäck lukt går väl an. Men effekten försvinner ganska fort när det blir lite väl kallt på isen. T-sprit är ju skit. Inte förr när det gick att dricka.
    Då var även karburatorsprit fina grejer att värma upp sig med.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Finns speciella spadar man köper som man rensar hålen med. Detta görs med jämna mellanrum för att förhindra att hålen fryser igen...

Kommentera

läst i fiskefeber i numret om is fiske efter gös att man kunde doppa en sill eller makrill i hållet så frös det ej! värt o testa!
        You do fucking like that!

Kommentera

Jag är väl dum på fler sätt än ett men jag förstår inte problemet. Om det fryser igen så får man väl gå runt och knacka hål på isen då, som någon skrev först...?
          För mig är fiske en aktivitet men för många här verkar det gå ut på att hitta den perfekta "passiviteten". Mycket märkligt. Fan, rör på er!

Kommentera

För att slippa hälla en liter i T-sprit i hålet, spilla på sig själv, lukta skit och vara brandfarlig finns en genialisk metod.
            1. Ta en halv vinkork.
            2. Borra hål igenom.
            3. Trä på linan.
            4. Häll sedan en mycket liten mängd T-sprit i korkhålet

Ja, funkar även vid påslag och fastfrusenkork. Knacka loss innan drill.

Kommentera

Gäddjävel, förstår precis hur du tänker och menar. Men exempelvis vid gösismete är det faktiskt inte alltid det är att man orkar gå omkring så en hel dag. Och även blida dagar efter kallt väder fryser isen i hålen förbluffande fort. Och ibland fryser det och den lilla ögleknuten fastnar till och det lilla motståndet genererar en spottande gös.

Men samtidigt borde en julpluffsig person som jag ismeta som fan och utan tjafs i hålen, för kyla ger kondition
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Men va fan!? Ta en gammal hederlig träring från en gardingstång och trä linan genom den. Då behövs inga mängder med sprit... då får man ett isfritt hål på ett par cm som linan kan löpa fritt genom.
                Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Träring, kork eller nått annat som flyter och har hål.
                  Enkel lösning är det i alla fall.

Kommentera

Verkligheten är annorlunda än att hitta på egna varianter vid datorn.
                    Den som varit ute i snålblåst och kyla vet att gardinstänger och andra flumgrejer inte fungerar.
                    Minsta is och fisken spottar.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Även utan träring behövs inga mängder sprit heller, lite lite issörja i hålet och en kapsyl s-vätska där linan går ner så är det lugnt ngn halvtimma.
                      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      363 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X