Jag och två kompisar var ute lördags. Men blåste kallt som fan och snöade värre än vad det gjort på hela vintern. Ja var riktig pissangling. Men blir att ta nya tag på lördag igen .
Var också ut i lördags, men samma sak här, det var snöstorm! han vara ute i ca 2 timmar, fick upp 5 don sen hade första snöat bort och 2 knallkorkar hade smällt av pga av vinden, gav upp halv 9! blir nya försök på fredag. då ska dom tas!
Körde ett pass i söndags. Ett litet vatten med anslutning till brackvatten.....28 gäddor med topp på 8,9. Missade 15-20 fäll......Tydlig trend: 80% högg på de strannära ställningarna.
Häpp!
det är helt ok fiske nu.
Inget stötte, men fina matfiskar
"Köp trekrokar och konventera dina angeldon.
Det kör jag med. Det funkar kanon.
Tänk på att göra ett snabbt motryck.
Man ska inte vänta, som man gör med de klassiska krokarna.
Jag brukar 90 procent av gångerna kroka gäddan perfekt, så jag kan släppa tillbaka den."
det är helt ok fiske nu.
Inget stötte, men fina matfiskar
10 döda gäddor aldrig roligt att se! Har inte förstått varför man fiskar efter gädda om man är ute efter matfisk, finns ju betydligt bättre fisk än gädda att rikta fisket efter om man är ute efter mat, abborren tex. eller inte minst gösen, fina matfiskar båda två, men 10st gäddor!? Kanske föredrar en del gädda som matfisk!
Jag och två kompisar var ute lördags. Men blåste kallt som fan och snöade värre än vad det gjort på hela vintern. Ja var riktig pissangling. Men blir att ta nya tag på lördag igen .
Brukar ni fiska mycket i sörsjön?
brukar själv tillbringa mestadels abv min lediga tid att fiska uppe i norr och sörsjön på sommaren iaf:=)
för att hålla mig till tråden så går det bättre denna vinter än ngn annan!!:=)
ialla fall på gös fronten! tog ett nytt pb på 4,2 kg för ngn vecka sedan!
men gäddorna har varit små!
får se imorrn om man kan ta en stor madam!
Brukar ni fiska mycket i sörsjön?
brukar själv tillbringa mestadels abv min lediga tid att fiska uppe i norr och sörsjön på sommaren iaf:=)
för att hålla mig till tråden så går det bättre denna vinter än ngn annan!!:=)
ialla fall på gös fronten! tog ett nytt pb på 4,2 kg för ngn vecka sedan!
men gäddorna har varit små!
får se imorrn om man kan ta en stor madam!
Ja vi brukar fiska mycket på Sörsjön och Norrsjön. Speciellt på sommaren. Har båt ligger i ån mellan sjöarna. Så är ute så fort jag hínner.
Ursprungligen postat av world in my eyesVisa inlägg
10 döda gäddor aldrig roligt att se! Har inte förstått varför man fiskar efter gädda om man är ute efter matfisk, finns ju betydligt bättre fisk än gädda att rikta fisket efter om man är ute efter mat, abborren tex. eller inte minst gösen, fina matfiskar båda två, men 10st gäddor!? Kanske föredrar en del gädda som matfisk!
vi var fem pers, så vi tog två gäddor var. Fint att göra fille" och koka.
Riktigt gott!!
Jag brukar vanligtvis inte heller döda de gäddorna jag tar.
Men 10 gädddor att äta på ett år är inte farligt alls enligt mig.
Ja vi brukar fiska mycket på Sörsjön och Norrsjön. Speciellt på sommaren. Har båt ligger i ån mellan sjöarna. Så är ute så fort jag hínner.
ok Min farfar bor Precis vid norrsjön (snett mittemot badet) så jag brukar vara ut en hel del!
riktigt roligt att fiska gädda och även stor abbore i norr och sörsjön!
Är det där du tagigt laken?
tog mitt pb på gädda dmellan badet i norrsjön och där ån börjar!
tappade även en riktigt fin gädda där ån mynnar ut i sörsjön:=)
Kommentera