Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nä allt har sina fördelar dock så är det minusgrader 8 månadr om året och det går bort!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
      Sasse gillar tunna isar och lite risker! Men ogillar människor som är små och trångsynta, vad du är för filur är inte lätt att lista ut. Men jag skulle ha en diskussion med dig med Mikwed tror jag tyvärr det är omöjligt. Precis som förra gången blir han överbevisad av Limnos angående att han inte kan lagetexten. Sedan försvinner han och vet innerst inne att han är en liten människa som njuter av lite ljus när han gör inspektioner.

Crippa när skall du flyttahem?
      Bo däruppe är inte bra för någon

Du fick nästan allt rätt. Har dock inga problem med att sticka ut näsan och tar gärna smällar, så lite risker är inte helt rätt.

Ville bara kolla, trodde inte att du skulle börja hota om våld. Har inte sett sådna tendenser så jag var iof inte speciellt orolig

Hoppas att vi kan träffas vid något fiskevatten eller på någon mässa. Tar mig gärna tid och diskuterar våra åsikter och ståndpunkter

Vem vet, det kanske visar sig att vi tycker samma sak fast förklarar det på olika sätt
      Jakten på dundergurkan

Kommentera

• Sasse träffar dig gärna (sportfiskemässan jag kommer jobba), men svårt att förstå vissa av dina inlägg.
        Man behöver inte tycka lika om allt här i livet men det är viktigt att vi förstår våra sportfiskande bröder. Även om jag inte ismetar längre så förstår jag dem som tycker det är det roligaste som finns.
        Vi skall därför inte föröska tolka lagarna på hårdast sätt utan tvärtom.
        Mikwed har inte förstått detta och har heller inte koll på regler, det hemska är att han tillsammans med KBV hittar på regler som inte finns och beslagtar grejor.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
          Sasse träffar dig gärna (sportfiskemässan jag kommer jobba), men svårt att förstå vissa av dina inlägg.
          Man behöver inte tycka lika om allt här i livet men det är viktigt att vi förstår våra sportfiskande bröder. Även om jag inte ismetar längre så förstår jag dem som tycker det är det roligaste som finns.
          Vi skall därför inte föröska tolka lagarna på hårdast sätt utan tvärtom.
          Mikwed har inte förstått detta och har heller inte koll på regler, det hemska är att han tillsammans med KBV hittar på regler som inte finns och beslagtar grejor.
          Precis. Tyvärr är det svårt att få fram och det är lätt att misstolka ens inlägg på nätet. Öga mot öga är den bästa diskutionsformen när man kan tyda kroppsspråk, tonfall mm.

Tittar gärna förbi och stör dig några minuter på sportfiskemässan. Kan köpa något så inte chefen blir tjurig/eller om du är din egen chef.
          Jakten på dundergurkan

Kommentera

• Jag har ingen chef

Kommentera

• Öga FÖR öga är bästa diskussionformen.

Ursprungligen postat av sasse Visa inlägg
              Precis. Tyvärr är det svårt att få fram och det är lätt att misstolka ens inlägg på nätet. Öga mot öga är den bästa diskutionsformen när man kan tyda kroppsspråk, tonfall mm.

Tittar gärna förbi och stör dig några minuter på sportfiskemässan. Kan köpa något så inte chefen blir tjurig/eller om du är din egen chef.
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

• Förtjänar en upprepning, det här är grundbulten, grundlagen som hela rättsystemet bygger på:

2. Kap Regeringsformen
                10 §. Straff eller annan brottspåföljd får icke åläggas för gärning som icke var belagd med brottspåföljd, när den förövades.

Själv trodde jag tidigare i min okunnighet att det var fritt för domstol att tolka lagar att tex gissa sig till vad lagstiftaren "egentligen" menade typ eftersom trolling och angelfiske inte är tillåtet inom det fria fisket" borde" flerspöfiske inte vara tillåtet. Trodde själv likt tex Mikwed att rätten kunde döma för flerspöfiske..Typ fabricera egna tolkningar under sittande rätt.Gissa sig till lagstiftarens" intentioner"

Så ere inte, vet jag nu. Rätten har att döma efter den befintliga lagtexten..är inte tex mete med flera spön tydligt förbjudet är det tillåtet. Lagen säger vad man INTE får göra..

Och ingen har någonsin blivit dömd för just flerspöfiske...och kommer inte heller att bli det med gällande lag..

10 § gäller...Grundbulten..
                Senast ändrad av Hemi; 2009-01-28, 18:09.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                  Civilrätt är typ avtal och affärsuppgörelser...straffrätt är det frågan om här. Vad jag pratar om är vad som ingår i det fria handredskapsfisket. Om det inte står att flerspöfiske ( helt likgiltigt hur folk tolkar singular och plural) är förbjudet är det inte det...utan tillåtet..Ingen domstol i Sverige kan döma folk för ett brott som inte finns beskrivet i lag. Det är emot grundlagen..den paragraf jag citerade i mitt förra inlägg.

Trolling och angelfiske ingår inte i det fria fisket vilket tydligt nämns och i och med att det inte nämns något om antal spön i övrigt är det tillåtet, ej straffbart, att använda flera.

För att ta det igen: Någon lag, regel eller förordning om förbud för flerspöfiske under det fria fisket existerar inte...Ingen fisktillsynsman, polis, kustbevakare eller åklagare kommer någonsin få en fiskare dömd för att använt flera spön inom det fria fisket, för ett "brott" som inte finns. Något utrymme, likgiligt av vem för diverse tolkningar existerar inte.:Vad det gäller övriga regler i kortvatten finns det olika bestämmelser..
                  Hemi jag böjer mej som en vinkelhake, ibland undrar man om du är både åklagare domare och advokat samtidigt! mvh
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Hemi jag böjer mej som en vinkelhake, ibland undrar man om du är både åklagare domare och advokat samtidigt! mvh
                    Inte alls bara en simpel snickare..går i skitiga blåkläder hela dagarna..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                      Inte alls bara en simpel snickare..går i skitiga blåkläder hela dagarna..
                      Haha det var som fan vem är är inte en simpel snickare här, jag också!
                      Sover du med lagtexten under kudden! mvh
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      374 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X