Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• KG?
    replied
    Jag kan förstå hur du tänker Tumlaren. Men jag tror du fokuserar fel just här och vill vara lite kollegialt lojal mot andra tillsynsmän. Självklart gör du rätt när du sätter dit tjuvfiskare i regnbågssjöar och andra kortfiskevatten. Problemet är inte tillsynsmän som sköter sina åligganden, problemet är tillsynsmän som hittar på nya såna utan egentligt lagligt stöd. Varför försöka tolka lagarna mer negativt än vad som egentligen är nödvändigt? Det gör ju bara vanliga sportfiskare som absolut inte rovfiskar förbannade och onödigt negativa mot tillsynsmän.
    Som jag lite osmidigt försökte säga igår så är de flesta tillsynsmän vanliga vetttiga sportfiskare som vill värna våra vatten. Vi behöver inte folk som letar extralagar som egentligen inte finns.

Lämna en kommentar:

• Tumlaren
    replied
    Ursprungligen postat av Fisher King Visa inlägg
    Tumlaren!!!! Gå i Pension........ Åhhhhhh
    Tänk om Karln kunde lägga ner sin energi på att fiska istället......
    Tänk om jag kunde det, om alla följde lagen så slipper jag jaga tjuvfiskre och då kunde jag själv fiska mycket mera. Men så ser inte verkligheten ut, så länge det finns folk som tror att det vet bättre och tror att de är bättre än andra, sånna som du te.x med andra här på sajten, som tror att de vet bäst och inte behöver följa lagen.
    Du förresten, jag går snart i pension och då skall det fiskas hur mycket som helst. Men lagligt.
    Tumlaren

Och därmed är all min medverkan i denna diskussion avslutat, för det finns inte mer att tillägga. Resten är bara trams.

Lämna en kommentar:

• Tumlaren
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand
    Mikwed och "storebror" Tumlaren får mig att tänka på två gamla, lite stelbenta katter som fått tag på ett stort och yvigt garnnystan och hjälplöst fastnar i sina försök att göra som när de var små, rara kattungar.

Den här tråden borde handla om vad som snarast bör ske inom sportfisket! Själv förespråkar jag flerspöfiske både vid angling, ismete, vanligt mete och trolling med spö vare sig du håller spöt (spöna) i handen eller inte. Det är nya fiskelagar på gång inom kort! Låt oss hoppas att myndigheterna sett vår "önskelista" och fått upp ögonen på det vi skriver om här på FiskeSnack och låter ismete, trolling m.fl. metoder ingå i det fria handredskapsfisket.
    Nothing is for ever!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Spottar man på en sten tillräckligt ofta blir den våt! Ds.

Och varför är vi stelbenta katter i dina ögon, de flesta här på sajten har nu insett att vi bara gör vårt jobb som vi är ålagda att göra enligt våra uppdragsgivare.
    Old Firehand, du raljerar hur löjliga och övernisiska vi är men vet du hur jag tycker privat och vad jag jobbar för inom sportfisket utveckling och förenkla reglerna. Jag kanske själv tycker att man skall få trolla vid det så kallade fria handredskapsfisket och använda flera spön vid ismete och arbeter i det dolda för att så skall ske, men så länge lagen är som den är så måste den följas av alla.
    ""Det är nya fiskelagar på gång inom kort!""
    Men var då lycklig då får du fiska som du själv vill och vi slipper lägga ner tid på sånna som dej.
    Tumlaren

Lämna en kommentar:

• Tumlaren
    replied
    Ursprungligen postat av carpfenmazter Visa inlägg
    Okey, nytt scenario. Jag larm-metar sutare i en vik i skärgården. Där finns få men stora och aggresiva sutare. Jag slår ner två banksticks, den bakre med en spöhållare som låser fast spöbutten så spöt inte kan flyga i vattnet vid ett napp. Enligt er definition är det då fiske med fast redskap? Lagar kan bli så missvisande ibland
    Ja, det är ett fast redskap, men jag tror inte att någon tillsyningsman sätter dit dej för olaga fiske. Jag hade inte gjort det, men hade du haft ett nät istället så är det annorlunda. Tror säkert du kan komma på ännu mera dumma frågor som ligger på marginalen vad lagen säger, men dessa kommer jag inte att kommentera.
    Tumlaren

Lämna en kommentar:

• Lambarmannen
    replied
    Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
    ... ok, tävlingen var idag men då vet jag att ni inte kommer imöra.... men hälsa lovar jag...
    OK.9 Kul at Staffan fiskar igen. Nu kommer topic-polisen....

Lämna en kommentar:

• Jan O
    replied
    ... ok, tävlingen var idag men då vet jag att ni inte kommer imöra.... men hälsa lovar jag...

Lämna en kommentar:

• Lambarmannen
    replied
    Tack Janne! Intressant groddamm vi har ellur hur.. Vi (team Världbästaste) dyker inte upp i morrn. Skitfiske,,klå Staffan från mig.

Lämna en kommentar:

• Jan O
    replied
    ...jag har under en kort tid fått tre samtal från sjöpolisen då de undrat över vem som har fiskerätt på vissa vatten mm. Allt efter att KBV "tagit" tjuvfiskare och sjöpolisen sedan får göra utredningen. Jag frågade polisen om varför KBV plötsligt fått ett sånt intresse för tjuvfiske och det visade sig att de sas jagar något att göra. Eftersom tjuvfiske faller inom allmänt åtal så har KBV kommit på att det då är en prioriterad uppgift för dem och kan visa att de gör en insats för "samhället". Detta aporpos KBV:s plötsliga intresse för fisket i bla Mälaren.

Lämna en kommentar:

• Fisher King
    replied
    Tumlaren!!!! Gå i Pension........ Åhhhhhh
    Tänk om Karln kunde lägga ner sin energi på att fiska istället......

Lämna en kommentar:

• Fisher King
    replied
    Suck al a Gös Jonas

Märkligt att man hittar sådant skräp rent utsagt på forumet, trodde att vi alla inbitna fishers höll oss nu mer till vett & etikett. Så som att vårda det framtida fisket med att utöva C&R och att behandla fisken med respekt så att sportfisket kan leva vidare i framtiden. trodde fan inte att det fanns jeppar som utövade någon form av låsas polisär insatts och kollade oss fishers om vi använder 1 spö lr 4. Skärpning det är inte det som är hotet mot sportfisket! Se fan istället till att freda fisken vid lek och tex stoppa svartfisket som allt mer utövas inomskärs av yrkesfiskare.... Jätte SUCK!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
2 svar
373 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sadda
av Sadda

Arbetar...
X