Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetekontroller
Collapse
X
-
Hur länga har man inte metat sik i skärgården, eller lake, ål, skrubba mm och används sig av mer än ett spö? Bara kolla lite fisketidningar bakåt i tiden och ingen har någonsin sagt, trott eller antagit att det skulle vara olagligt. Mängder med storfiskeregistreringar har anmälts och godtagits genom åren. Allt började med att ismete och angel använder samma nappindikator (vippa) och där började man blanda ihop saker. Likställer man angel och ismete pga nappindikatorn istället för att se hur fisket bedrivs så är långrev och bottenmete samma metod också, eller? Kan ingen klippa in lagtexten där det tydligt står att man bara får bedriva sportfiske med ett spö.
-
Ja det har det!
Tom sportfiskarna anordnade tävlingar där tre spön var tillåtna.
Vi måste hjälpa varandra det Mikwed sysslar med är stjälpa!
Lämna en kommentar:
-
Har det?Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggSasse du har inte begripit något det är ju Mikwed som kör kryphål, det har varit ok att fiska med fler spön sedan fria fisket. Först nu när vissa försöker hitta tolkningar som inte gynnar oss sportfiskare som den här debatten dykt upp. Du håller i fel ända på repet!
Lämna en kommentar:
-
Sasse du har inte begripit något det är ju Mikwed som kör kryphål, det har varit ok att fiska med fler spön sedan fria fisket. Först nu när vissa försöker hitta tolkningar som inte gynnar oss sportfiskare som den här debatten dykt upp. Du håller i fel ända på repet!
Lämna en kommentar:
-
sasse: du kan inte jämföra en lag som står klart och tydligt med en lag som är totalt förvirrande som alla tolkar olika , det står inte nånstans att det är bara ett spö , de dem andra försöker att er att förstå är att bara för man är en tillsyningsman så ska man leta efter fel och hitta på saker . det är som om en polis alltid anmäler men det vet både du och jag att det inte är sant , finns många poliser som släpper för dem förstår andra personer .
Lämna en kommentar:
-
Man får göra vad man vill i Sverige, bara man tar sitt straff. Fiska med flera spön men gnäll då för i h-vette inte när folk som jobbar mer eller mindre ideellt kommer o kontrollerar och försöker se till att lagarna ska efterlevas.Ursprungligen postat av Fisher King Visa inläggHmmm..... Och?
både du och jag vet att ingen av oss lyder den lagen vi kör lika förbannat för fort...
Så vad är det för fel på alla låsas poliser!!!!
OK till tillsyn. men snälla det finns dem som kan hantera ett fiske på fler en ETT spö!!! utbilda och informera i hantering av våra älskade predatorer....
Och jag håller fullständigt med jimmie....
Lämna en kommentar:
-
Tycker det är sjukt att "sport" fiskare ska leta efter kryphål i lagen för att få fiska på det sättet som passar dem men när det ska pratas och diskutera om det fria fisket så är det väldigt tyst...
Lämna en kommentar:
-
Hmmm..... Och?Ursprungligen postat av sasse Visa inläggJag tycker det är mycket roligare att köra snabbare än 120km/h på motorväg men det är likaledes förbjudet...
både du och jag vet att ingen av oss lyder den lagen vi kör lika förbannat för fort...
Så vad är det för fel på alla låsas poliser!!!!
OK till tillsyn. men snälla det finns dem som kan hantera ett fiske på fler en ETT spö!!! utbilda och informera i hantering av våra älskade predatorer....
Och jag håller fullständigt med jimmie....
Lämna en kommentar:
-
Vilken del av fiskelagen kan jag inte, vill du vara lite mera precis när du skriver och inte bara kasta skit på mej, så att jag kan försvara mej.Ursprungligen postat av limnos Visa inläggProblemet är nog inte så mycket viljan att efterleva regler, utan att de som är satta att kontrollera efterlydnaden inte har någon koll...
Det är när tjänstemännen hittar på egna lagar och regler som det blir riktigt otäckt... Herr Tumlaren har ju tydligen inte någon koll på de lagar och regler han påstår sig kunna, och herr Mikweb har gång på gång visat upp en smått fantastisk okunskap om de lagar som han påstår sig bemästra.
Blir lite som en otäck blandning av burma, ryssland och kina då...
Vem är det som har hittat på egna lagar och regler, vi bara följer de regler som är uppställda av tillsyningsmyndigheten i så fall får du anklaga dessa istället.
Tumlaren
Lämna en kommentar:
-
Problemet är nog inte så mycket viljan att efterleva regler, utan att de som är satta att kontrollera efterlydnaden inte har någon koll...
Det är när tjänstemännen hittar på egna lagar och regler som det blir riktigt otäckt... Herr Tumlaren har ju tydligen inte någon koll på de lagar och regler han påstår sig kunna, och herr Mikweb har gång på gång visat upp en smått fantastisk okunskap om de lagar som han påstår sig bemästra.
Blir lite som en otäck blandning av burma, ryssland och kina då...
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggDu står på dej bra Tumlaren lagar och förordningar är naturligtvis till för att efterlevas, ska tjänstemännen börja tolka detta lite som det passar blir det som i Ryssland, kallas korruption stå på dej lycka till
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: