Ursprungligen postat av elanen
Visa inlägg
Så nu kanske du förstår varför det blir mest spöfiskare som åker dit, det är ju naturligt när mina flesta uppdragsgivare är privatpersoner eller klubbar som har P&T-vatten. Du måste även veta att jag måste ha en uppdragsgivare och tillstånd från länstyrelsen för verka som fisketillsyningsman över visst vatten och missbrukar jag detta förtroende så kan mitt förläggande förverkas av länstyrelsen likväl som av mina uppdragsgivare, då vet du också vi inte kan blunda för vissa missgärningar.
Vet inte om du av mina föregående inlägg har förstått att jag inte verkar upp i norra sverige utan i södra delen av landet som vill bli självständigt, där har vi helt annan fiskelagen längs vår kust och det så kallade fria handredskapsfisket inte finns hos oss utan vi har alltid fått fiska fritt längs kusten. Vi får även trolla ända in mot land alltså innanför 300 meterslijen eller 3 metersdjupet, men man får göra det på egen risk för det brukar vara massor med nät längs hela kustlinjen nu under våren.
Tror ni att jag tycker att det är roligt att sätta dit spöfiskare som inte har löst fiskekort eller tar upp för mycket fisk eller tar upp för liten fisk längs kusten, så tar ni helt fel, Men det ingår i mina arbetsuppgifter som tillsyningsman, det är inte roligt att sätta dit en fiskebroder. Vill hellre komma åt alla dessa "fritidsfiskare" som lägger massvis med nät och sedan säljer sin fångst. Men försäljning ligger inte i min jurisdiktion utan det får skatteverket och polisen titta på, försöker bara kolla upp hur mycket nät de har ute, problemt är bara att de vet vem man är och när vi är ute så tar de bara upp sin lagliga del och väntar med att ta sina andra nät när vi har åkt hem. De är inga idioter, de vet precis har man skall lura oss lättast.
Tumlaren
:
Lämna en kommentar: