Angelfiske . - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angelfiske .

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
    Jag lägger i stort sett alla mina ismetespass 1h före gryning - 1h efter skymning och vad jag har upplevt kommer det alltid huggperioder i samband med gryning och skymning och sen några till utspridda över dagen, personligen skulle jag aldrig missa att ha spöna ute innan solen går upp om det inte finns nåt praktiskt hinder för det.

Ja det kan ja hålla med om dem flesta huggen äger ju runt vid gryningen ..
    vatt ute nydligen ? =)
    Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
      Kör själv trekrok vid ismete och angelkrok till angel. Missar betydligt fler vid ismete då jag gör mothugg direkt.

När gäddan hugger varierar från sjö till sjö. Var och ismetede i söndags och kom till sjön vid 13-tiden. Åkte hem vid 16. Hade då fått 8 gäddor och missat 9 som aldrig fastnade vid mothugget. Men i en annan sjö vi brukar fiska i har vi Aldrig haft ett fälle efter 11. Ändå sitter man alltid kvar till ett två och hoppas men det lyckas aldrig. Så där får man inte vara morgontrött.
      Okey så du fiskar så sent ? men det gav ju reslutat iaf men som sagt från sjö till sjö....

hade det bra

Kommentera

Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inlägg
        Okey så du fiskar så sent ? men det gav ju reslutat iaf men som sagt från sjö till sjö....

hade det bra
        Blev så då. Fisket blev inställt med sovmorgon som följd. Men så började fiskenerven rycka framåt eftermiddaden så det blev en tur. I vanliga fall börjar vi sätta ut när det ljusnar och vara kvar framåt ett två innan vi ger oss. Men skymningen är också en het period om man är morgontrött.

Kommentera

Det här med tidpunketen spelar nog ingen roll började firra kl 12 en gång å nappade som fan men sen dör det ju ut.... visst brukar vara ute i gryningen å nappar som fan första timmen sen dör det ut ...så tror att tiden inte spelar nån roll man drar ju upp firrrarna som e där... dom e nog inte så aktiva å simmar runt som tusan..Gäddorna hugger på det så säts framför nosen tror dom skiter i va klockan är ..så är det

Kommentera

Tycker att gäddorna verkar vara väldigt noggranna med mat-o-sov-klockan under angelfisket.....I regel kommer huggen intensivast mellan 9-11...sedan helt dött kring 12-13 (läge att grilla korven).....klockan 14 inträffar nästa huggperiod som pågår till 15 då det är dags att plocka in ställningarna och åka hem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
            2 svar
            247 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg ArvillaKovacek  
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            353 visningar
            0 gillar