Ursprungligen postat av Superfiskaren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Angelfiske .
Collapse
X
-
Det är skillnad på leva och leva...Ursprungligen postat av Fiskejonas Visa inläggNja men mörten klarar sig riktigt bra om man sätter dit dom rätt. Dom brukar fortfarande kunna leva när man tar upp donen.
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Varför tjafsar du om det? Du använder ju själv angelkrok.Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inläggDet är skillnad på leva och leva...
Kommentera
-
Nja men oftast spelar det inte så stor roll då jag nästan fått mer på lite halvseg mört än en mört som är jäkligt pigg.Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inläggDet är skillnad på leva och leva...
Kommentera
-
Ja det händer, men det är för att jag inte hade skaffat tillräckligt med trekrokstackel. Men det är fortfarande bättre med trekrok, iaf enligt mej.Ursprungligen postat av ZanderNiko Visa inläggVarför tjafsar du om det? Du använder ju själv angelkrok.
Men skitsamma, det är upp till var och en hur dom vill fiska!
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Kör själv trekrok vid ismete och angelkrok till angel. Missar betydligt fler vid ismete då jag gör mothugg direkt.Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inläggTjena !
Vilket är bäst tror ni , angelkrok eller 3 krok ?
Har det stor betydelse att sätta ut angeldonen innan det blir ljust ? =)
Skitfiske
När gäddan hugger varierar från sjö till sjö. Var och ismetede i söndags och kom till sjön vid 13-tiden. Åkte hem vid 16. Hade då fått 8 gäddor och missat 9 som aldrig fastnade vid mothugget. Men i en annan sjö vi brukar fiska i har vi Aldrig haft ett fälle efter 11. Ändå sitter man alltid kvar till ett två och hoppas men det lyckas aldrig. Så där får man inte vara morgontrött.
Kommentera
-
Jag lägger i stort sett alla mina ismetespass 1h före gryning - 1h efter skymning och vad jag har upplevt kommer det alltid huggperioder i samband med gryning och skymning och sen några till utspridda över dagen, personligen skulle jag aldrig missa att ha spöna ute innan solen går upp om det inte finns nåt praktiskt hinder för det.Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
-
Saxat från Fiske-Feber
Storgösen går högt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Antevanten Visa inläggWell.....för egen del kör jag med angelkrok och får därmed uppleva gäddans naturliga beteende då den jagar. Tjusningen ligger ju i att tajma motrycket med gäddans rusning till en säker plats där den kan vända mörten för att svälja. Klafffar allt sitter kroken i läppen/gommen för trygg återutsättning. Min erfarenhet är att 3-krok innebär lika mycket/lite blodvite som angelkrok.
Häpp!
OKeey blir att testa den taktiken nästa helg
må bra ! '
SKITFISKE !
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
|
2 svar
452 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg