Alla talar så varmt om ismetet, vissa längtar t.o.m. efter vintern - bara för ismetets skull. Är det inga fler än jag som avskyr ismete?! Vippan reser sig sakta i avsmak. Man vet redan i förhand att det med 99% säkerhet är en 8hg's gädda som sugit i sig den största mörten. Med iskalla fingrar öppnar man sin mat-termos. En ljummen soppa med något konstigt kokt i sin egen avsky! Ush. Tankarna hamnar osökt på försommarens milda nätter.. I början, när det kändes nytt och spännande, tyckte jag faktiskt om ismete. Men nu när alla utrusningsdetaljer fungerar och inget går att förbättra (bjällror som trasslar linan är kastade långt bort, angelpinnen blev en varm brasa mm. mm.) skulle man ju lika gärna kunna ställa ut en apa på isen - med samma resultat. Jaja. Det blir sommar igen, som tur är!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hata ismete klubben
Collapse
X
-
Limnos.....God-Jul på re
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
-
Och då pratar jag om idealläget. Medvind, sparkföre, tunn is, vass borr, välfylld hink med stora mörtar, nytt häftigt vatten, 3 grader varmt. Normalläget är ju hård nordan som piskar i ansiktet, blöt pulssnö på stöpis (pulkan välter vart tionde meter), borren är rostig och ovass, 20 mörtar har gömt sig i ena hörnet av hinken, man sitter på ett trist ohett vatten och funderar vad fan man gör där, några minusgrader gör att man vet att det kommer bli kalabalik ifall man väl (mot förmodan) får en vettig fisk."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
BBRF, du vet ingenting om ismetet....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
m@
BBRF, för dig är allt fiske klassat som obegripligt :-) Limnos är lite väl nedlåtande i sitt utlåtande f ö, det går faktiskt utmärkt att välja sina dagar man är ute, om man inte njuter av full snörstorm och rejält med minusgrader. Faktiskt kan jag knappt påminna mig om ett fiske som kan erbjuda både spänning samt socialt umgänge på det sätt ismete gör.
Kommentera
-
Sedan är det inte alla som är bortskämda att få fiska med en så fantastisk kock som du m@
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera