Hata ismete klubben - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hata ismete klubben

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Push-Up
    BBRF, du vet ingenting om ismetet....

Vet tillräckligt, tackar.....
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ja vad vet du BBRF? Du har väl aldrig varit ute heller...

Kommentera

Originally posted by m@
        Hehe, det ska vara gött att leva :-) BBRF kan ju fortsätta käka sina prickikorvsmörgåsar medans vi drillar feta gösar och käkar nygrillade kycklingspett med sataysås med div tillbehör :-D
        Hmmmm......Eftersom det är jul snart avstår jag från vidare kommentarer.....Lycka till med ismetet....
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

LIMNOS du får tycka vad du vill... Sitt inne du om du så vill under den kalla året!

Kommentera

Originally posted by m@
            Ja vad vet du BBRF? Du har väl aldrig varit ute heller...
            Har inte blivit överkörd av en ångvält heller.....
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Originally posted by Push-Up
              Sedan är det inte alla som är bortskämda att få fiska med en så fantastisk kock som du m@
              Där har du en poäng. M@ är en fena på att fixa käk, är dessutom rolig att snacka med under fisket, men det är inget argument för ismete som metod....
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Då får man dra slutsatsen att du tycker andra former av mete är lägre stående former av fiske också? Det är väl andemeningen i det du just skriver om jag får lov att göra en tolkning...vart ligger skillnaden då i att använda spön från isen jämfört med från land eller båt?

Kommentera

Jag vill inte vara nedlåtande. Jag fösökte skildra vad ismete betyder för mig. Jag tyckte att det var skitkul själv förut. Jag ville bara starta en motpol till alla som tycker att det är det roligaste i världen! Jag tycker fortfarande att ismete är roligare än att "rycka ludd" och det finns det ju stollar som tycker är roligt. Jag kommer helt säkert åka ut och ismeta ett par gånger i vinter - men antalet pass minskar nästan exponentiellt varje år. Kanske börjar närma mig en asymptot. 30 - 20 - 10 - 5 - 2 - 2?. Jag Det är roligt så länge man tycker att man utvecklas. Det enda som jag tycker är roligt nu är själva schack-momentet. Tänka ut när, var, hur. Själva fiskemetoden kan man ju inte variera så mycket.
                  "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Det finns väl ungefär lika stora variabler på det som annat traditionellt mete...finns hur mkt som helst att söka om man vill. Eller så kör man på i samma spår som alltid om man känner för det. Man behöver nödvändigtvis inte heller stanna vid gädd- och gösfiske, nya arter t ex. Varför inte pröva det?

Kommentera

Ismete är ett surrogat för öppenvattensfiske...men kul ändå!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X