Jag undrar vad man ska ha för lina till ismete. Kan man ha Nylon eller flät eller är det nån speciell lina.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nylon eller Flät lina.
Collapse
X
-
Om ja ismetar brukar ja köra Nylon 0,40 plus att jag använder några gamla skräprullar så är det inte hela värden om allt fyser i hop å försvinner i hålet.Ursprungligen postat av Klas123 Visa inläggJag undrar vad man ska ha för lina till ismete. Kan man ha Nylon eller flät eller är det nån speciell lina.
Flätlina drar åt sig vatten å sen är den mer känslig för nötning mot iskanten . Du kastar ju ändå inte så då gör det inget att linan är som en gummisnodd.
/Fredrik
-
de flesta som ismetar använder nylon. själv har jag ismetat i snart 10 år med flätlina och det fungerar alldeles utmärkt, åtminstone i kombination med multirulle. det är viktigt att linan inte är för tunn, då kan den slitas av mot en vass iskant. jag använder biltemas flätlina i 0.30. den är sjukt prisvärd, 200 meter kostar en hundring, och jag upplever den som mer nötningstålig än de flesta andra flätlinor jag har använt.
Kommentera
-
Ismete: Flätlina
Så enkelt är det, många använder nylon för att flätlinan fryser, min mening är, är det så kallt ute så flätlinan fryser ska du banne mig inte meta gädda. Gäddan tar skada av kylan när den kommer upp ur hålet.
Flätlina is the shit!www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!
Kommentera
-
Bästa märket i världen säger du? Och hur många olika nylonlinor har du testat i dina dar?Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inläggkör Platypus Lo-Strech
lina från Australien, finns nog på ebay.com.au eller nånstans
Platypuss e bästa Nylonline märket i världen, starkare än alla andra och Lo-Strech har mindre strechDen som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
-
Många, den har otrolig styrka, bra pris, låg stretchUrsprungligen postat av rubik Visa inläggBästa märket i världen säger du? Och hur många olika nylonlinor har du testat i dina dar?
många tycker den e den bästa men såklart vet jag inte om den e bäst i världen
Kommentera
-
Undrar lite vad det är som är mycket bättre med flätlina vid gäddmete från is? Inga avståd som krokandet lär inte va några problem!
Nylon är mer nötningtålig!
Kan inte se några fördelar med flätlina till deta fisket! Även om jag inte håller på med det själv. Tänkte göra ett försök snart om det blir några ok isar här. Men trollingrullar med 0,38 nylon lär göra jobbet hur bra som!
Som sagt vad är södelarna med flätlina? Kan tänka mig att det är störe risk att den slits mot iskanten!
Varför inte fluocarbon 0,40 eller så? Någon som testat det till trolling btw?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera