Nylon eller Flät lina. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nylon eller Flät lina.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
    Bästa märket i världen säger du? Och hur många olika nylonlinor har du testat i dina dar?

Batserat på det bastanta huggen från 2.5 kilos gäddan .. Förlåt JG kunde inte låt bli..

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
      Batserat på det bastanta huggen från 2.5 kilos gäddan .. Förlåt JG kunde inte låt bli..
      Hehe, precis då vet man fan vad man snackar om! Lätt den bästa nylonlinan i världen om den pallar en sådan bjässe..
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

nylon

Kommentera

Kör flätlina i grovlek 0,36-0,40, den stora fördelen är att den inte har något minne. och som någon säger är det över fem minus är det svårt att bedriva ett försvarbart c&r.

Kommentera

Alltså.... Va? Använder ni flätlina på riktigt? Jag provade på en rulle... Det går ju bort så fort det är -grader, sen trasslar den lätt med.... tjock nylonlina är det som gäller... Att det är lite elasticitet i mothugget gör inte så mycket. Ordentligt mothugg bara.. Ofta så är det ju bara runt 10 meter lina ute vid mothugget, så jag ser inte det som ett problem. Sen tror jag att nylonen klarar nötningen lite bättre... Sen en tredje aspekt... priset. Själv har jag 70 meter lina på mina 6 spön, byta det varje säsong, vilket man blir tvungen till pg a slitaget av iskanten... 420 meter flätlina.. inte gratis...

Nä, nylonlina is the shit. Prova och jämför.
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Nylon i 9 fall av 10.

/M
              Mina Placeringar:
              2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
              2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
                haha...
                körde med den i Australien, 12 kilos Jewfish tex o de e jävligt mycke drag i dom! men testa den själv den äger

Kommentera

Nylon. Nylon har väldigt dåligt "minne" och suger inte åt sig vatten.

Kommentera

Kört flätlina i 15 år vid ismete och jag upplever inga större problem, visst kan frysa lite vid lägre temp men den har aldrig nötts av mot iskanten ännu. Viktigt att peta ner spötoppen dock när man har en mogen madam på kroken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Esox-Lucius68 Visa inlägg
                      Kört flätlina i 15 år vid ismete och jag upplever inga större problem, visst kan frysa lite vid lägre temp men den har aldrig nötts av mot iskanten ännu. Viktigt att peta ner spötoppen dock när man har en mogen madam på kroken.

men vad är fördelen? Klart den nöts mer! Sen syns nylon mindre och det har märkbar efekt på småfisk mete i alla fall och även öringfiske har jag märkt. kanske även vid gädd mete kör jag ju iofs flät när jag flötmetar men då är det ju halt andra avstånd och sen flytter den ju utan behandling..

Sen kan ju det va en fördel med dämpande effekt på kort lina!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      364 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X