Gäddfiske med abborre som agn? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske med abborre som agn?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske med abborre som agn?

Tjena.

Igår fick jag två små abborrar som jag fryst in. Tänkte ta fram dom idag o pröva
    fiska gädda. Jag undrar hur man ska kroka abborren på bästa sätt, och sedan var jag ska sänka ner den - På djupbranter vid vassen? På grunt vatten, på djupt vatten?

Tack för svaren
    Mannen Myten Fiskarn

Hej Martin jag brukar sätta 3-kroken igenom ryggen mitt på fisken så att den hänger rakt,men glöm inte o punktera simblåsan innan du släpper i den för då ligger inte fisken rätt.Du ska prova o variera ditt fiske genom o lägga ut betena lite på olika ställen,prova i vikar där du vet att de finns en bra kant till djupare vatten,många fiskar söker föda i o runt vikarna så här års,men fiska mitt i sjön där de e som djupast vet jag inget om har fått för mig att fisken inte trivs där så här års.Hoppas de kan va till någe hjälp på fisketuren,skitfiske på dig.
    Vattnet e alltid blött

Kommentera

Och prova olika djup.
      Gäddor går inte bara på botten så man kan börja med att ha betet några decimeter från botten men ger det inget så vevar man upp en meter och testar där ett tag.

Glöm inte säkerhetsutrustning på isen! Isdubb, rep och en isbill borde vara standard för alla som ger sig ut.
      Och att aldrig ge sig ut ensam så klart

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
      2 svar
      464 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg lyly19
      av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
      1 svar
      179 visningar