Nybörjare på pimpel, lite tips ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare på pimpel, lite tips !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare på pimpel, lite tips !

Som sagt tänkte testa på o pimpla lite efter abbore i mälaren runt sigtuna området. Utrustningen har jag redan, borr, 2 st pimpel spön(pirk och en balans), skrylla så man kan sitta gott och lägga ev fisk i. Tänkte ge mig ut på lördag morgon o leta efter borrarna men kom till ett problem direkt, vart ska jag leta efter dom ? Läst en massa men alla säger olika är det bara o leta sig fram ?

La upp en liten taktik och letade upp en grynna där jag tänkte prova. Börjar på toppen av grynnan o jobbar mig runt den samtidigt som man går mot djupare vatten. Men om ni har tips o knep som är bra så är det välkommet

Får uppdatera tråden efter trippen o berätta hur det gick
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Som sagt prova lite olika djup, t.ex. börja på 3m och sen prova att borra nya hål typ i en linje vilnkelrät mot stranden ut mot djupare vatten. Jag bodde i Sollentuna ett tag och fiskade några ggr i Mälaren norra sidan, ett bra ställe är om du kör förbi Kungsängen och tar vänster mot Lennartsnäs, senare i ett kors kör du rakt fram Frölundavägen tills du kommer ner till sjön, det är en stor parkering där. Jag brukade gå ut och fiska runt Rönnskär som ligger rakt utanför. Alltid bra med fisk där.

Kommentera

vart inge fiske denna helg, hallgivarn på bilen sa upp sig, så får uppdatera nästa helg
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
        vart inge fiske denna helg, hallgivarn på bilen sa upp sig, så får uppdatera nästa helg
        aj då, oflyt.

Kommentera

mitt tips till att lyckas med pimpel är att borra borra och åter borra förr eller senare hittar du dem.
          UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
          minken.bloggsida.se/

Kommentera

mertala? om det e du,jag tänkte dra pimpla o ismeta på lördag bara höra av dig

Kommentera

Få se hur det blir med det, kan bli så att man drar till forsmark i helgen o fiskar där fiskarna ätit sig feta i utloppet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
              2 svar
              499 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lyly19
              av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
              2 svar
              348 visningar