Wiggler Hurricane - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiggler Hurricane

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wiggler Hurricane

Noen som har prøvd ismeitestanga "Wiggler Hurricane"? Finner veldig lite om den når jeg søker..

Takker!

Har känt lite på dom i fiskeaffären, väldigt långa men annars verkar dom bra. Jäkligt snygga också

Kommentera

Jag har bara provlyft en hink med mitt spö, men det känns riktigt bra.

Kommentera

Jag har fiskat med dem under två fiskepass och min slutsats är att spöet är att rekommendera. En stor fördel är att det finns många spööglor, vilket gör att spöet är otroligt följsamt. Att spöet är långt gjorde inte så mycket när jag var på isen, men om man har en liten bil kan det bli besvärligt. Spöet är dessutom ganska mjukt, vilket gör att man känner när man har kontakt med fisken och därmed vet när man kan göra ett bra mothugg.

Nackdelen är att den är delbar, det är ingen bra funktion enligt mig. När man väl har en rulle fäst på spöet blir det bökigt att ta isär det. Dessutom blir spöet tvådelat ibland när man inte vill, dock aldrig när man drillar fisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg

Nackdelen är att den är delbar, det är ingen bra funktion enligt mig. När man väl har en rulle fäst på spöet blir det bökigt att ta isär det. Dessutom blir spöet tvådelat ibland när man inte vill, dock aldrig när man drillar fisk.
          Konstruktören himself(Nicklas Kolbeck) sa att 2-delningen enbart är för lägre fraktkostnad. Så när spöet är inhandlat så limmas det lämpligast ihop..

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
            Konstruktören himself(Nicklas Kolbeck) sa att 2-delningen enbart är för lägre fraktkostnad. Så när spöet är inhandlat så limmas det lämpligast ihop..
            Tack för informationen, dags att hämta ett bra lim och börja limma!

Kommentera

Har beställt hem 5st av dessa, återkommer efter första turen!

Kommentera

Skönaste ismete spöna jag vet!! Har medium till gäddfiske och de jobbar sjukt bra!

Kommentera

Vi på Team Ace of pikes har kört med dom nu ett tag och vi är jäkligt nöjda. Mera känsla med fisken går nog inte att få. Vi körde förut med abu commodore. Visst det funkar men med Hurricane så är det jäkligt kul att ismeta. Triggerfäste och krokfäste är riktigt nice. Bara att slå till Nä nu ska man ut och fiska med dessa spön. Skitfiske på er

Kommentera

Jag hade planerat att köpa ett sådant till att pimpla lax i skellefteälven. Jag körde med Wigglers gröna förra vintern och dom var lite väl korta och styva så det var mest bara som att man vinschade in fisken.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                    9 svar
                    255 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...