Vad är fel? Isborrsjä..l! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är fel? Isborrsjä..l!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Borren du har är egentligen "bara" 175-180mm i diameter.
    De säljs dock med skär som sticker ut litegrann precis som på din.
    Vipps, så har man en 200mm borr !

Kommentera

Däremot kan dom säkert vara hem slipade före några gånger för han jag fick den av skulle aldrig köpa nya

Kommentera

Är det bara köpa nya skär då tror ni? Vilken storlek då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
          Nä det var jag som provade slipa lite efter första borrförsöket men den blev varken bättre eller sämre . Sticker det ut lika mycket på sidorna på din?
          mina skär sticker ut 12mm på båda sidorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
            Är det bara köpa nya skär då tror ni? Vilken storlek då?
            Lämpligast 200mm..

Kommentera

Men skären ska väl inte vara slipade sådär på undersidan!? Slipningen ska vara på ovansidan! Hempulare som varit i farten...
              Sen att skären sticker ut är ganska vanligt på vissa modeller, nackdelen med det är att man ofta får en kant kvar nederst i hålet då skären nyper. Det känns oftast att du fastnar då du drar spiralen upp och ner för att rensa hålet.
              Köp nya skär så fungerar den igen! :-)
              www.teamwengrud.se

Kommentera

Av det lilla jag känner till om slipning av skär så är det bättre att låta bli och köpa nya istället.. Blir aldrig riktigt bra av att slipa själv!
                Så var det iallafall på gamla goda tiden när farfar/farsan stog och svor när de försökte slipa skären

Kommentera

Jag har aldrig blivit så svettig av nånting som rör fiske som jag blev idag ändå gav jag upp efter att hålet blivit tio cm djupt. Blir nya skär imorrn.....

Kommentera

skärvinkeln brukar va lite känsklig på dom borrarna. på min använder jag shims på ena sidan av skruvarna för att ändra vinkeln, och om jag inte minns fel så kommer shimsplåt med i förpackningen till nya skär oxå. pröva att lossa skruvarna och lägg nåt lämpligt i mellan.. troligen räcker det.. mina skär har jag slipat många gånger å det är inget avancerat eftersom dom är platta.

Kommentera

Ursprungligen postat av andreas_j_80 Visa inlägg
                      skärvinkeln brukar va lite känsklig på dom borrarna. på min använder jag shims på ena sidan av skruvarna för att ändra vinkeln, och om jag inte minns fel så kommer shimsplåt med i förpackningen till nya skär oxå. pröva att lossa skruvarna och lägg nåt lämpligt i mellan.. troligen räcker det.. mina skär har jag slipat många gånger å det är inget avancerat eftersom dom är platta.
                      Va, är dina skär plana på ena sida? Ja det är då inte mina iaf

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...