Är på jakt efter ismeteset, tänkte mig 4 set, spö, rulle är intressant. Hade tänkt använda mig av Ambassadeur 6000 så man har rullar till trollingen sommartid också. Vilka spön ska man välja? Vet ni nått ställe som har bra priser på set?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismeteset till bra priser?
Collapse
X
-
Olssons Fiske har haft bra priser på det sättet 649;- för en 6000 Classic samt Abu Commondore samt Berkely 0.38lina. Köpte själv dessa som nybörjaresätt, rullarna åkte precis iväg till fördel för c3;or(p.g.a västerveven) med spöna är skitbra till gädda.Ursprungligen postat av MuppenÄr på jakt efter ismeteset, tänkte mig 4 set, spö, rulle är intressant. Hade tänkt använda mig av Ambassadeur 6000 så man har rullar till trollingen sommartid också. Vilka spön ska man välja? Vet ni nått ställe som har bra priser på set?sigpic
-
Abu Commondore spöna har gått ur ABU´s sortiment, enligt försäljaren där kommer dom inte ha att ha några ismetespön i sitt sortiment i år. Blev erbjuden Kinetic Nordic Light tror jag dom hette. Nån som vet nånting om detta spö? Kändes jäkligt skönt när jag böjde lite på det i butiken, sen vet man ju aldrig hur de funkar i praktiken.
Hittar inga set hos Olssonsfiske nu så frågan kvarstår om var man kan hitta set till bra priser.
Kommentera
-
Visst det är en klok tanke att ha rullar som man kan ha både på isen och under den isfria perioden.
Jag började också köpa dyrare rullar för just denna tanke, men jag har aldrig egentligen använt mina Ismeterullar till annat än just det.
En multirulle som används till ismäte slits mycket mer bland annat av att den blir trög av olja som blir seg i kyla, och utan olja så slits rullen fortare.
Därför har jag börjat köpa billigare och enklare rullar för enbart isfiske. Fladen har en vänster vevad för under 400 spänn Vantage 862G och Vantage 862A för en femhundring. De duger!
Men detta är ju endast min uppfattning.
// Ivman
Kommentera
-
Flode
Skojar du eller ? Kmr det inte i ett nytt utförande bara ? Får man ju springa ner till Olssons i eftermiddag och plocka hem de sistaUrsprungligen postat av MuppenAbu Commondore spöna har gått ur ABU´s sortiment, enligt försäljaren där kommer dom inte ha att ha några ismetespön i sitt sortiment i år. Blev erbjuden Kinetic Nordic Light tror jag dom hette. Nån som vet nånting om detta spö? Kändes jäkligt skönt när jag böjde lite på det i butiken, sen vet man ju aldrig hur de funkar i praktiken.
Hittar inga set hos Olssonsfiske nu så frågan kvarstår om var man kan hitta set till bra priser.
Jag är nästna helt säker på att det finns set kvar. RIng 0504-13518 för snabbt och rätt svar. Hemsidan är ju faktiskt inte det bäst uppdaterade
IVMAN; Amb, 6000 fungerar helt ok till sommarens trolling. och 649;- betyder att rullen kostar ca. 500kr , köper hellre en ambis än ngt rötet fladen, rt eller liknande.
Kommentera
-
Enliget säljaren på Normark var det så, killen på fiskebutiken här ringde o kollade upp det när jag stod bredvid. Men vem vet det finns säkert att få tag i. Jag har bestämmt mig för Kinetic spöna nu, tyckte att dom känndes bättre faktiskt. Men det är ju en smaksak.
Blir Amb 6000 också till dem har jag bestämmtm ig för nu, kännde på en av rullarna som är för ismete, dom duger väl till det men trolling på sommaren vette tusan om dom klarar.
Kommentera
-
Varför skulle en ambis 6000 int efungera till trolling? Klart det finns bättre, men givetvis sämre också.Ursprungligen postat av MuppenEnliget säljaren på Normark var det så, killen på fiskebutiken här ringde o kollade upp det när jag stod bredvid. Men vem vet det finns säkert att få tag i. Jag har bestämmt mig för Kinetic spöna nu, tyckte att dom känndes bättre faktiskt. Men det är ju en smaksak.
Blir Amb 6000 också till dem har jag bestämmtm ig för nu, kännde på en av rullarna som är för ismete, dom duger väl till det men trolling på sommaren vette tusan om dom klarar.
Normarks säljare har koll på ABU;s ismeterspön? Hokeidioke, det kanske stämmer då.
Större anledning att haffa de sista spöna på OF
sigpic
Kommentera
-
Då är vi överens igenUrsprungligen postat av MuppenNu har jag varit lite surrig igen märker jag, det var abu som han pratade med om spöna. Rullarna menade jag att en Amb 6000 funkar bra både till ismete o trolling. Var typ wigglerrullen jag kände på som jag inte tror funkar till trolling.
sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
264 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Sundström76
2025-10-04, 23:36
|
||
|
Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
|
6 svar
164 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Najad
2026-02-06, 11:50
|
Med sommaren kommer myggen, och med myggen kommer harren.
Kommentera