Utility sled pulka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utility sled pulka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Utility sled pulka

    Har nyss köpt mig en utility sled pulka och jag funderar lite på hur man skall undvika slitage under den. Nu när det inte är snö eller då det är sandat eller grovt grus dit man skall dra den över vägar eller vissa steniga stigar så man slipper massa grova repor under. Nån som fäst några stålskenor under eller liknande så slits det på dom istället. Kom gärna med tips !!!

  • #2
    Jag brukar köpa nya när dom går sönder. Har dock en till ved. Model lång som var den första jag köpte. Den satte jag 2st avkapade skidor under. Dock måste man minska utrymmet invändigt då man må ha nåt att skruva i. Veden bryr sig inte om sånt.
    Testade att köpa nå smet och laga pulkorna när dom gick sönder. Men det höll inte länge.

    Kommentera


    • #3
      ja just det det kan man ju göra smart juh men sån platts tar väl inte några bultar på några mm under i botten

      Kommentera


      • #4
        e ju så snöfattigt ute nu så man vill ju inte köra sönder pulkan i botten, jag vet ju inte hur mycket dom tål egentligen

        Kommentera


        • #5
          Du bör lägga en bräda i botten så det blir starkt. Annars om skidan fastnar på nåt. Kvist som kommer in och du drar till så går plasten sönder runt bulten. All belastning blir ju på skidan, även när du drar på grus eller asfalt. Kan bli en stor påfrestning om du lastat lite för mycket, som jag alltid gör.

          Kommentera


          • #6
            är det inte någon snö kan jag gå ner med pulkan först sen bär jag grejjerna i ikea kassar och lassar i nere vid isen, beror ju såklart på avstånd om det är värt två vändor, men där jag fiskar kan man sätta bilen relativt nära vattnet och oftast har man ju en kompis med sig som kan bära också.

            Kommentera


            • #7
              ja dom ställena jag brukar vara på så är det juh typ kanske 200 meter till sjön så ja det kan man ju göra, skall ut i morrn bitti o testa pulkan tänkte jag....

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
              0 svar
              210 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sebbe T
              av Sebbe T
               
              Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
              2 svar
              180 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
              14 svar
              601 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson  
              Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
              6 svar
              245 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Niklar
              av Niklar
               
              Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
              7 svar
              434 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Låg_Profil  
              Arbetar...
              X