Här fick jag ett tips på bra isfiske tält http://www.friluft.se/product_info.php?products_id=3280
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isfisketält
Collapse
X
-
Läckert, skulle nog kunna tänka mig en sådan om jag pimplade ofta i ruskväder.Ursprungligen postat av carro1976 Visa inläggHär fick jag ett tips på bra isfiske tält http://www.friluft.se/product_info.php?products_id=3280
Kommentera
-
Jag har en skärm till salu.Ursprungligen postat av carro1976 Visa inläggHej.
Är det någon som vet vart man får tag på en isfisketält?
Ibland är det rätt kyligt sitta ute på isen och vore skönt att få lite lä mot vinden.
Är det någon som har erfarenhet att nått sånt tält och vet vart man kan beställa ett sådan.Vore skönt att kunna sitta inne i tältet och kunna pimpla
Mvh/Jörgen
En i galon man fäller ut som ett paraply och fäster mot isborret.
Endast 400 kr, ring 070-6958273
Janne
Kommentera
-
Åh faan, det ska kollas upp. Det är ju perfekt till kortare pass som sikmetet i skärgården m.m. Tack för tipset !Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggI princip samma "shelter" säljs på ÖoB för 79:- om jag inte minns fel.gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Isfisketält
Nu har jag bestält från cabelas ett isfisketält.Tar väll några veckor innan den kommer. Ska blir kul att få prova den.
Kommentera
-
Finns i Sverige - lite dyr dock 5000:-Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggKolla
Finns som vanligt inte i ulandet att köpa....finns fan inte ens en vettig pulka att få tag i!
Sök på "ice shanty" exv. finns lite att titta på good luck
Kommentera
-
Tror banne mig jag ska bygga en isholk istället som jag kan dra efter skotern med kamin & siporator
Kommentera
-
Så här ser mitt pimpeltält ut,, kan nog fixa fler om det skulle behövas. Tror jag får det för typ 500-600
Det är av typ pop up typen, tar ca 2 min att få upp. Inne i tältet är det då silverfärgade flikar som man skottar lite snö på så det är stabilt. Det finns också vädringsluckor på två sidor så det inte blir så fuktigt i dom. Om man ska sitta länge på samma ställe så följer det med ngr metallpinnar som man kan förankra med. Jag har aldrig testat med det, tror ihopfällt är det ca 90cm långt och ca 30cm i omkrets.Senast ändrad av Vindelälvsfiskarn; 2008-04-20, 14:31.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
292 visningar
0 gillar