Ursprungligen postat av ollon flugan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flytoverall
Collapse
X
-
Testa bägge sommartid i vattnet istället så får du nog svaret normalt brukar kvalitet kosta och skulle inte förvåna mej om detta är fallet här också men visst kan jag ha fel, trist bara att upptäcka detta när man ligger där.....I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Enligt vad jag kommit fram till så är det ofta så att en billig variant som visserligen uppfyller minikraven för cert gör det med små marginaler på alla mätområden, den blir då godkänd men det är ändå en enkel produkt, medans de dyrare uppfyller minikraven med god marginal och därmed ger en bättre funktion vid praktisk användning och det är den extra funktionen och ofta högre komforten på plagget som man får betala för.Ursprungligen postat av ollon flugan Visa inläggså du menar att en overall som är certifierad som flytoverall och sjöräddningsdräkt inte är ett bra köp för den kostar 998kr på kampanj. tror frågeställaren är ute efter en säker overall som är testad och klarar dom krav som krävs för en säker overall ,till så lite pengar som möjligt. men kanske jag har fel, bättre och slänga 3000 på en overall som genomgått samma tester och sen tro man har en säkrare overall
Sedan brukar det vara så att de dyrare märkena har en högre genomgående kvalitet och en bättre egenkontroll av kvaliteten då de är rädda om varunamnet.
Tex skulle det vara katastrof för Mullion om det kom ut dåliga overaller från dem då deras inriktning är högkvalittativa plagg med god funktion och hög säkerhet, medans Fladen här som i allt anant de tillverkar håller en låg kvalitetsnivå och alla vet det och har inga höga förväntningar på deras priodukter och företaget bryr sig inte om det kommer ut dåliga overaller på marknaden då deras nisch är lågprisprylar.
Som alltid man får vad man betalar för!!
Kommentera
-
[QUOTE=TAMTAM;405113]Testa bägge sommartid i vattnet istället så får du nog svaret normalt brukar kvalitet kosta och skulle inte förvåna mej om detta är fallet här också men visst kan jag ha fel, trist bara att upptäcka detta när man ligger där.....[/QUOTE
finns ju folk som testar dom så jag ser ingen anledning att göra det själv ,inte är det så att certifieringarna är tagna ur luften och bara en lapp som dom syr dit på overallerna. ska man köpa en flytoverall så är det ju dom tester och krav som ställs på en flytoverall ,som man köper, har man större krav än så bör man nog kika på en överlevnads dräkt
Kommentera
-
Tamtam och Rospigg har ju givetvis rätt i att man bör satsa ordentligt med pengar på en flytoverall som ökar överlevnadschanserna rejält. Men har man inte pengarna till det så är en Fladen för under tusenlappen mycket bättre än ingen flytoverall alls. Fiskade massor i min gamla 840 i rent hemska förhållanden och den höll mig varm och torr, vet iofs inte hur bra det gått om jag ramlat i vattnet. Men det gjorde jag inte.Senast ändrad av KG?; 2008-11-20, 07:35.
Kommentera
-
Ha ha!
Folk verkar helt livrädda att säja att Fladens prylar är bra på detta forumet.
Deras flytoveraller tillhör de bästa på marknaden, sedan är det en smaksak.
De är ju som sagt väl beprövade av många havsfiskare på västkusten.Gå med i Göteborgs Fiskevänner
http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13
Kommentera
-
Den är vattentät och varm men har du tänkt att ge dig ut och vandra på isen, dra polka etc. så kommer du märka att den är tät som en sopsäck, andas ingenting. Svettas du blir den dyblöt på insidan. Sekomenderar en Sundridge Semivent. Har en själv och tycker att den är outstanding.Ursprungligen postat av AxlRose Visa inläggwww.sporting.se
Snor lite av din tråd....och har en fråga till alla här angående en flytoverall.
Någon här som har testat/har denna flytoverall.. vet att den är typ den billigaste någonsin men tror den kan vara bra ändå? Vad vet ni om den?
http://www.buyit.se/nyasporting/visa...=2938&veckans=
LUDDE 
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
|
9 svar
338 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg