Vill börja vinterfiska/pimpla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill börja vinterfiska/pimpla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vill börja vinterfiska/pimpla

Hej!

Jag skulle vilja lära mig och vinterfiska/pimpla och undrar vad jag behöver för utrustning till och börja med? Och hur det rentutav går till, är det som man ser på bilder och filmer att man sitter vi sitt hål i isen och rycker lite i spöet?

Har fiskat lite sedan tidiagare men aldrig vintertid.

/Marcus

Ursprungligen postat av vildmarksguide Visa inlägg
    Hej!

Jag skulle vilja lära mig och vinterfiska/pimpla och undrar vad jag behöver för utrustning till och börja med? Och hur det rentutav går till, är det som man ser på bilder och filmer att man sitter vi sitt hål i isen och rycker lite i spöet?

Har fiskat lite sedan tidiagare men aldrig vintertid.

/Marcus
    http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=44002 i denna tråd finns det lite matnyttiga tips.

Det du behöver utrustningsmässigt är en ryggsäck eller en skrylla (plastdunk) som du kan sitta på och ha utrustningen i och även lägga fisken. Du behöver en isborr som har en diameter mellan 110 och 150 mm. Mer om själva fiskeutrustningen kan du läsa i tråden ovan som jag klistrade in. Glöm inte isdubbarna!

Lycka till med fisket!

Kommentera

Försök att hitta någon här på forumet som bor i närheten av dig. Lättast och bäst är ju att du tar dig ut med någon som kan och är villig att hjälpa dig. Även pimpelfisket går att utveckla till absurdum.

Var någonstans bor du?

MvH
      Jimmy

Kommentera

Ett besök på den lokala fiske klubbens hobby/tema kvällar är aldrig fel om man börjar från noll, finns massor av kunnigt folk säkert och lycka till mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
        9 svar
        251 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Arbetar...