Optimal ismetepulka/spark - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Optimal ismetepulka/spark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Detta är min ismetepulka som jag byggt färdigt nu =) hade sånt tur att isbillen till och med gick i de stora tubhålen. den går väldigt fint både på lite och mkt snö sjunker knappast ner någonting.
    lådan länsgt fram har en lite mindre låda i med en massa hål för att jag ska ha mörtar där i och så lyfter man bara upp den lilla lådan så slipper man köra ner handen i vattnet. därför är även den främre lådan fast satt med stroppar bara för man ska ta bort den och hälla ut vattnet.

mkt nöjd med mitt bygge skit fiske på er!
    Bifogade filer

Kommentera

[QUOTE=gwek;519385]Detta är min ismetepulka som jag byggt färdigt nu =) hade sånt tur att isbillen till och med gick i de stora tubhålen. den går väldigt fint både på lite och mkt snö sjunker knappast ner någonting.
      lådan länsgt fram har en lite mindre låda i med en massa hål för att jag ska ha mörtar där i och så lyfter man bara upp den lilla lådan så slipper man köra ner handen i vattnet. därför är även den främre lådan fast satt med stroppar bara för man ska ta bort den och hälla ut vattnet.

smidigt med stroppar för mörtlådan, den har man tappat ut ett par gånger har kört med en liknande mört låda, men den höll inte tätt dvs. mycket vattspill i branta backar... hoppas din är bättre...
      Greggan

Kommentera

[QUOTE=Greggan;519419]
        Ursprungligen postat av gwek Visa inlägg
        Detta är min ismetepulka som jag byggt färdigt nu =) hade sånt tur att isbillen till och med gick i de stora tubhålen. den går väldigt fint både på lite och mkt snö sjunker knappast ner någonting.

smidigt med stroppar för mörtlådan, den har man tappat ut ett par gånger har kört med en liknande mört låda, men den höll inte tätt dvs. mycket vattspill i branta backar... hoppas din är bättre...
        jo jag hoppas den håller tätt men jag ska inte ha extremt mkt vatten heller i den eftersom jag vill att min pulka ska vara lätt. dessutom har jag tyvärr inga levande mörtar just nu och då tar jag ut innerbaljan och använder den stora till förvaring av grejer =)

Kommentera

Saxat från Fiske-Feber`s hemsida

En riktig ismetepulka!
          Publicerad: 2010-12-15

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
          9 svar
          332 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
          8 svar
          221 visningar
          0 gillar