vänstervevade ismetesrullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vänstervevade ismetesrullar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vänstervevade ismetesrullar?

Tänkte testa på lite ismete till vintern istället för angeldon, och kollar lite efter ismetesset med små multirullar.

Men hittar ingen som är vänstervevad, finns det inte eller? Känns som jag får problem med drillningen och känslan om jag ska veva med höger hand :p

Vill ju inte lägga massor pengar på det, i och med att jag inte testat innan, så så billigt som möjligt med
    Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
    http://www.ichtys.se

Till ismete kan du köra nån haspel som du aldrig använder det gör jag .Man köper inte speciella rullar för ismete utan man tar dom man har . På sin höjd köper man en ny spole till multirullarna som har nylon på .

Kommentera

Skulle också velat ha vänstervevade rullar men hittade inga. Blir konstigt att hålla tvärt om, så jag håller helt enkelt spöt med rullen neråt så att jag vevar baklänges med vänster hand. Man lär sig fort och det känns helt ok. Skulle alldrig funka om man kastade, jerkfiskade eller nåt sånt men vid ismete helt ok.

Kommentera

Jag kör med okuma San Juan till mitt ismete. Det är en utgången modell men som finns kvar lite här och där. Funkar klockrent till ismete, jag kör även min jerkrulle till ismetet (Predator).

Innan körde jag mina baitrunners men sanningen är den att multirullar är att föredra dels för att rullarna är betydligt mindre och därmed tar mindre plats att forsla till från sjön men även när man ska placera dom på isen är det en fördel med en rulle som inte är så stor. (även om man kan tackla upp på olika sätt)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
        9 svar
        259 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Arbetar...