Liten hård väska för spö och rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten hård väska för spö och rulle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Liten hård väska för spö och rulle?

    Hej!
    Jag är på jakt efter en liten hård väska för mitt nya spö och rulle.Jag tänker köpa ett flerdelat spö och vill ha en liten men stöttålig väska. Rullen ska vara monterad i väskan.
    Hittar inget passande.
    Tips?

    Mvh

  • #2
    Hur lång/bred behöver väskan vara?

    Det finns ju små aluminiumväskor för kamera/teknikprylar t ex som kanske kan passa? Biltema har några st: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Vask...umvaska-20294/
    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

    Kommentera


    • #3
      Tack för ditt svar men det var inte vad jag hade tänkt mig. Det finns många mjuka fodral till spön men jag skulle vilja ha ett i liknande fast i stryktåligare utformning. T.ex kunna kasta in mitt spö i bagageluckan och sedan lägga en ryggsäck ovanpå.Det behöver inte klara flygresor och annat brutalt.

      Jag ska köpa ett nytt spö (haspel) och detta är avgörande. Letar efter ett spö med väska under 1000 kr. Hittade ett flerdelat 6' spö med tillhörande hårdplast fodral/väska/box som verkade liten nog och passa mig. Tyvärr utan möjlighet för rulle monterad.
      Finns det en bra väska/fodral på exempelvis 50 cm får jag köpa ett passande spö.

      Mvh

      Kommentera


      • #4
        Jag förstår syftet men jag hade nog valt att separera rullen från spöt och köpt ett litet neopren fodral eller liknande till rullen. Du har väl förmodligen lite annan packning eller utrustning med dig för fisket än bara spöt och rullen och rullen kan väl få åka med övrig utrustning/beten?

        Om du kapar till ett pvc rör som passar spöt så behöver du inte heller bara kolla efter spön med tillhörande fodral. Ett par proppar till röret och en axelrem från någon gammal väska så är du hemma.

        /Kalle
        A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 497 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
        24 svar
        3 833 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uffe62
        av uffe62
         
        Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
        39 svar
        5 659 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg OGRudan
        av OGRudan
         
        Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
        468 svar
        107 669 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Julle68
        av Julle68
         
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 557 svar
        229 882 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg Reekie
        av Reekie
         
        Arbetar...
        X