Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• EvenSteven
    replied
    Bytte jag sida på veven också menar du?

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inlägg
    Ja, va fan..

[ATTACH=CONFIG]99688[/ATTACH]
    Har du snott min rulle och spolat på lina? vad i helvede!

Lämna en kommentar:

• EvenSteven
    replied
    Ja, va fan..

Click image for larger version

Name:	IMAG0627.jpg
Views:	1
Size:	966,3 KB
ID:	1786623

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Det blev en Luna 253 till slut. Smutt liten rulle

Lämna en kommentar:

• Aspir3
    replied
    En kajak. Blir grymt nu till islossning
    Click image for larger version

Name:	IMG_20180404_155158.jpg
Views:	2
Size:	1,07 MB
ID:	1786622

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Jag har själv endast provat T3 MX några enstaka kast men jag vet att den utan problem klarar 10-20 gram.
    Det gör som sagt merparten av moderna, mindre lågprofilare med rätt kringutrustning och rätt teknik av kastaren.
    Det är på intet sätt några BFS-vikter vi talar om och på rätt spö bör du kasta kompakta wobblers utan intrikata
    viktsystem en helt okej bit.
    Jo det ”vet” jag nog i någon bemärkelse, BFS spolar är väl gjorda för omkring 4-15g men här skulle jag skulle föredra en rulle/spole som är bäst vid 10-25g sen kan den få tappa i prestation. Om en SV-spole ger lugnare och längre kast vid dessa vikter än original så....
    Senast ändrad av anteman; 2018-04-04, 16:17.

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja jag får väl pröva, kanske går bättre än jag befarar... har en T3 MX med originalspole som ska få sig lite ny Tracer Braid 15 lb (USA-lina utan angiven diameter, känns omkring 0,13-0,15) ingen BFS spole precis men jag hoppas den bör funka för 10-20g... annars får man väl byta kullager eller kanske hellre spole...
    Jag har själv endast provat T3 MX några enstaka kast men jag vet att den utan problem klarar 10-20 gram.
    Det gör som sagt merparten av moderna, mindre lågprofilare med rätt kringutrustning och rätt teknik av kastaren.
    Det är på intet sätt några BFS-vikter vi talar om och på rätt spö bör du kasta kompakta wobblers utan intrikata
    viktsystem en helt okej bit.

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Några såna rip-/stick-/jerk/twitch baits, ja wobbler funderar jag på till säsongen.
    Har den undre såna där vikter i buken (transfer weight system) som rör sig bakåt under kast för att kasta bättre/längre?

Jag tror jag behöver sån vikthjälp för att lyckas med multirullen...

Oftast är dessa inuti öppna bakåt. Kulorna rullar vid kast bak, men tack en stigande bana rullar de sedan tillbaka till buken och balanserar betet.
    Ang. twitchbaits så är mina favoriter olika Lucky Craft Pointer, och en del olika Illex som t.ex. Squirreln i olika utförande.
    Squirreln kastar bättre än Pointern. Jag fiskar mest modeller mellan 65-78mm. Favoritfärger är Ayu och Wagasaki. Men även Rapalla X-rap som borre i 80mm har jag fått bra på. Beror alltid lite på vad de gillar för dagen
    Senast ändrad av Utter; 2018-03-31, 20:00.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ja jag får väl pröva, kanske går bättre än jag befarar... har en T3 MX med originalspole som ska få sig lite ny Tracer Braid 15 lb (USA-lina utan angiven diameter, känns omkring 0,13-0,15) ingen BFS spole precis men jag hoppas den bör funka för 10-20g... annars får man väl byta kullager eller kanske hellre spole...

Lämna en kommentar:

• EuroPike
    replied
    Några såna rip-/stick-/jerk/twitch baits, ja wobbler funderar jag på till säsongen.
    Har den undre såna där vikter i buken (transfer weight system) som rör sig bakåt under kast för att kasta bättre/längre?

Jag tror jag behöver sån vikthjälp för att lyckas med multirullen...
    Vet inte vad det heter men det är några tyngre kulor i betet som rör sig både fram och bak. Säkert både för rassel och att underlätta kast. Har framtida planer på att införskaffa nåt lämpligt spö för wobblerfiske. Tills vidare kommer jag köra wobblers med mina St.Croix "Plastic" samt "Dropshot/Finesse".

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
24 svar
2 350 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lsjonsson  
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13