Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]83335[/ATTACH]

    Nu ska det bli rent både i nya och gamla Ambor! Läste KeBas tråd om rengöring och smörjning och blev frälst (har den som bokmärke). Dessvärre delades inte halleluljakänslan av resten av familjen... Men försöket att förvandla det som en gång var en Suzuki K 50 N till moped igen har givit ultraljudstvätten en ny relevans (hustrun är glad att 80-tals Duccen förvandlats till en betydligt beskedligare farkost, tycker inte att det anstår en 70-åring att åka sporthoj? Obegripligt, egentligen - men...). Så idag inhandlades apparaten hos Kjell & Co i Örebro och i morgon ska skitiga kulor till styrlagringen och diverse andra smådelar få bli försökskaniner... Dessvärre(!) behöver jag inte testa på fuggen, eftersom en ny 16 mm står högt på inköpslistan, men det är klart, en nyrenoverad standardförgasare kanske kan ge lite tillbaka till den rånade pungen...
    Skit fiske!
    Gösta

    Edit: För övrigt väntar jag spänt på att Pike1 ska skaffa svarv (se refererad tråd http://www.fiskesnack.com/forum/show...h-smörjning-en
    Hörru du, du måste skaffa en vakuumförpackare med tillhörande burkar också! [emoji1]
    Helgrymt för att få in olja i de minsta lagren.
    ...samma som UL-tvätten, det GÅR att använda den till annat, typ att packa mat också om någon penningbroms hemma behöver övertygas.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
      Hörru du, du måste skaffa en vakuumförpackare med tillhörande burkar också! [emoji1]
      Helgrymt för att få in olja i de minsta lagren.
      ...samma som UL-tvätten, det GÅR att använda den till annat, typ att packa mat också om någon penningbroms hemma behöver övertygas.
      Hurru! Vete fan om lögnerna räcker längre... Men å andra sidan - en liten vacuumpackad påse med borrefillén är kanske ett argument
      Skit fiske o s v!
      Gösta

      Kommentera


      • Lite gott och blandat från cdon. 59% rabatt Click image for larger version

Name:	DSC_0002.jpg
Views:	1
Size:	1 006,3 KB
ID:	1779800
        Även en tohatsu 30 hk med power trim.Click image for larger version

Name:	DSC_0001.jpg
Views:	1
Size:	980,0 KB
ID:	1779801

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
          [ATTACH=CONFIG]83335[/ATTACH]

          Nu ska det bli rent både i nya och gamla Ambor! Läste KeBas tråd om rengöring och smörjning och blev frälst (har den som bokmärke). Dessvärre delades inte halleluljakänslan av resten av familjen... Men försöket att förvandla det som en gång var en Suzuki K 50 N till moped igen har givit ultraljudstvätten en ny relevans (hustrun är glad att 80-tals Duccen förvandlats till en betydligt beskedligare farkost, tycker inte att det anstår en 70-åring att åka sporthoj? Obegripligt, egentligen - men...). Så idag inhandlades apparaten hos Kjell & Co i Örebro och i morgon ska skitiga kulor till styrlagringen och diverse andra smådelar få bli försökskaniner... Dessvärre(!) behöver jag inte testa på fuggen, eftersom en ny 16 mm står högt på inköpslistan, men det är klart, en nyrenoverad standardförgasare kanske kan ge lite tillbaka till den rånade pungen...
          Skit fiske!
          Gösta

          Edit: För övrigt väntar jag spänt på att Pike1 ska skaffa svarv (se refererad tråd http://www.fiskesnack.com/forum/show...h-smörjning-en
          Alltså... I varje bildat hem ska det finnas en ultraljudstvätt och därmed pungt.
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
            Alltså... I varje bildat hem ska det finnas en ultraljudstvätt och därmed pungt.
            Måste hålla med! Har monterat framgaffeln i dag med fina blanka kulor... Och ett hopkärvat kopplingslager ur en "motorhög" blev som nytt enbart med hjälp av vatten och diskmedel!

            Edit: Glömde pungt!
            Senast ändrad av Gösta; 2015-11-23, 21:13.

            Kommentera


            • Haha!
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

              Kommentera


              • http://www.olassportfiske.se/ghost-c...736-c-540.aspx
                hel nöjd med dessa så fick bli 10 st till

                Kommentera


                • Brukar inte hinna med att lägga in senaste köp här... utövar tre hobbies. Görs inte det kan man alltid shoppa!
                  ...ont om tid...
                  Click image for larger version

Name:	20151124_083826[1].jpg
Views:	1
Size:	974,3 KB
ID:	1779802

                  men nu blev det ett par paravaner från bluelight.
                  En kul grej: jag sitt med familjen i bilen och tänkte högt...undrar när mina paravaner ska komma med posten?
                  Då svarar frugan något om att de där bulvanerna kommer nog snart.
                  Jag fick upplysa om att bulvaner är familjen relativt välförsedd med, både till duvjakt och diverse kråkfåglar!
                  Nu handlar det om fiske och sidoparavaner!
                  Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

                  Kommentera


                  • Sambon snodde min 6000C Nostalgia i somras, kostade en slant att få tillbaka den.
                    ...så detta får sambon greppa istället, Ambassadeur 6500C MAG. Traderafynd, NIB.
                    Svensk ingenjörskonst när den är som bäst.
                    Köpdemonerna sliter i mig, vill att jag mejlar Reelman och ruinerar mig..
                    Click image for larger version

Name:	6500C MAG.JPG
Views:	1
Size:	441,2 KB
ID:	1779805

                    Kommentera


                    • Ambassadeur 6500C MAG.
                      Sådana väcker habegär har inte köpt en ny Mag Amb: med spridare sen 6500 Mag Elite och det var ett tag sedan...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 833 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 664 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 549 svar
                      229 403 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Retroräven  
                      Arbetar...
                      X