Jerkspö, tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkspö, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur är bakhandtaget på ett roots spö?
    Vet ej om jag "klarar" av ett för långt

Kommentera

Ursprungligen postat av Lunuz Visa inlägg
      Hur är bakhandtaget på ett roots spö?
      Vet ej om jag "klarar" av ett för långt
      Nu blir jag lite nyfiken, varför inte långt?
      Roots har ganska långa bakhandtag men absolut inte för långa i min mening!

Kommentera

Ja, Roots har ganska långa bakhandtag och det är en av de stora fördelarna i mitt tycke (man slipper lägga på 500 spänn för förlängning av handtaget som man t.ex. får räkna med om man köper ett St Croix...). Förstår inte hur man kan få ett långt bakhandtag till något negativt faktiskt? Det är ju ingenting som blir svårare i fisketekniken med ett längre bakhandtag, men däremot enklare i form av bättre hävarm när man kastar plus att man kan stå och veva med spöet under armhålan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
          Ja, Roots har ganska långa bakhandtag och det är en av de stora fördelarna i mitt tycke (man slipper lägga på 500 spänn för förlängning av handtaget som man t.ex. får räkna med om man köper ett St Croix...). Förstår inte hur man kan få ett långt bakhandtag till något negativt faktiskt? Det är ju ingenting som blir svårare i fisketekniken med ett längre bakhandtag, men däremot enklare i form av bättre hävarm när man kastar plus att man kan stå och veva med spöet under armhålan.
          Precis min tanke... Svårt att se något negativt alls! Självklart ska de inte gå till överdrift men de är verkligen inte roots spöna.

Kommentera

Jag röstar också för ett roots 6 7, trodde själv när jag började med jerkfiske att jag inte ville ha en "påk", det skulle vara lite mjukare spö så det blev böj på det när man fick fisk så det blev lite känsla tyckte jag.

Oj så fel jag hade, själv tjusningen i jerkbaitfiske ligger i att ha ett styvt spö så du känner varje litet pet på betet och brulala hugg sjunger ända in i benmärgen. Det blir så otroligt mycket roligare på detta sätt. Ge det en chans så kommer du nog också att ändra dig. Skaffa ett separat spinn/haspelspö om du vill fiska med spöböj som omväxling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
            14 svar
            2 038 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11