St Croix Top n Tail - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St Croix Top n Tail

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Big Mcrubber väger när jag kollar upp ca 115g. Är det där du tycker övre gränsen är för att kasta bekvämt?

Det är nog den övre gränsen, kastar aldrig tyngre än Big Mcrubber och med 15gr bly, och det kastar det utan problem.

Kommentera

Låter lite som den är klassat som mitt gamla premier 3oz då. Ska förhandla om pris så får vi se om det blir affär.

Kommentera

Det gör du rätt i, mycket skönt spö att både kasta och drilla fisk med. Go for the Big Ones som legenden sa.

Mvh Uffe

Kommentera

Spöt är köpt och första passet avklarat. Mina omdömen av det.
          Design. Palmrullfästet funkar helt okey även om jag personligen hade valt det "vanliga" som satt på tidigare utgåvor. Framhandtaget hade jag hellre sett ett fullwells som man säger inom flugfiske.
          Bakhandtaget är precis lagom, vill absolut inte ha längre. Designen visste jag ju innan så det kan jag inte gnälla på men det är bara mina synpunkter.
          Kastmässigt, spöt kastar väldigt bra och min åsikt angående kastvikter. 1,5oz - 4 oz spöt laddar bra från strax över 40g och till 110g
          Det tyngsta betet jag äger väger 120g, ett custom hybridbete. Körde rätt mycket med det och det kastar det helt okey men tycker att det börjar bli aningen tungt för spöt.
          Har roat mig med att läsa gamla trådar om just top n tail. En del tycker som jag men vissa tycker du LÄTT kastar 150g och någon tyckte man kastar över 200g med det. 150g kan man kanske lobba ut, men tyngre. Hade varit väldigt kul att se de kasten.
          Samtidigt så har spö modellen funnits väldigt länge och de tidigare kanske var helt andra klingor?
          Riktigt trevligt spö som klarar lite allround beten. Jerkade även Pig jr med det och den lite djupare aktionen gör det beten rätt lättfiskat faktiskt. Jag är mer än nöjd efter första passet med det.

Kommentera

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
            14 svar
            1 957 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist