Trasigt spö efter en dags fiske... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt spö efter en dags fiske...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trasigt spö efter en dags fiske...

    Hej,

    Vet inte ifall jag är i rätt forum här, men jag fick mitt Gunki Finesse Game S-245M-MH i veckan som var nu. Var ute o fiskade abborre med en polare och efter en dags fiske så går spöt av precis där den näst sista öglan är. Det märkliga är att jag bara skulle göra ett sista kast med en rapala shadow rap 9 cm( som jag fiskade hela dagen med). Hörde ett ljud och sedan när jag vevar in så ser jag skiten som gått av. Har inte gjort något konstigt alls och är sjukt petig o migranter med mina saker. Hur gör jag nu? Vill gärna ha ett nytt spö. Det är köpt på nätet men jag vet inte hur jag ska få dom att tro på mig.. ja ja tack för hjälpen i förväg. FYI så var fisket helt galet men det kommer lite i skymundan tyvärr pga detta.

  • #2
    Hänt mig två gånger. Hos Upplev byte de ut spöet utan problem och hos Söders blev jag tvungen att köpa en ny spötopp (inköpspriset + frakt). Undrar vart jag brukar lägga mina pengar nu?

    Kommentera


    • #3
      Ja tyvärr så köpte jag min på det sistnämnda stället och fick ett Mail nu att jag använde våld och därav brottet.. så jävla surt.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Goj-Jan Visa inlägg
        Ja tyvärr så köpte jag min på det sistnämnda stället och fick ett Mail nu att jag använde våld och därav brottet.. så jävla surt.
        Gå förbi handlaren och kontakta importören. Ibland kan det gå.

        P.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Capsizer 2 Visa inlägg
          Gå förbi handlaren och kontakta importören. Ibland kan det gå.

          P.
          Jag ska testa att ringa dom imorgon, men visst skulle jag kunna kolla med Gunki. Sen vet man inte hur lätt det är att få fatt i alla. Vet inte ens vart Gunki är från osv

          Kommentera


          • #6
            Otroligt tråkigt naturligtvis.
            Även om butiken absolut inte rent kategoriskt ska påstå att du "använt våld" kan jag förstå dem till viss del. Skadan ser ut som ett klassiskt "oförsiktigthetsspöbrott" och det lätt att ta för givet att så är fallet som butiksanställd då de troligen ser mängder av sådana.

            Däremot kan ju du inte bevisa att spöt bara snäppte av, svårt för butiken men nog bör de väl lita på kundens ord i sådana här fall?

            Håller med om ovanstående, vänd dig direkt till grossist/importör/generalagent om butiken vägrar hjälpa.

            Splash International verkar generalagenten heta i det här fallet.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
              Otroligt tråkigt naturligtvis.
              Även om butiken absolut inte rent kategoriskt ska påstå att du "använt våld" kan jag förstå dem till viss del. Skadan ser ut som ett klassiskt "oförsiktigthetsspöbrott" och det lätt att ta för givet att så är fallet som butiksanställd då de troligen ser mängder av sådana.

              Däremot kan ju du inte bevisa att spöt bara snäppte av, svårt för butiken men nog bör de väl lita på kundens ord i sådana här fall?

              Håller med om ovanstående, vänd dig direkt till grossist/importör/generalagent om butiken vägrar hjälpa.
              Nä men klart att jag är med på att dom får in en del med reklamationer osv. Ja, bevisa är lite svårt. Jag o en polare i en sjö och varför skulle dom tro mig. Det jag tycker är surt är att jag bara haft det i mitt garage i 1 vecka innan jag hann fiska med det en gång i lördags. Hade jag kommit med detta om tre månader så visst, men nu...

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Goj-Jan Visa inlägg
                Nä men klart att jag är med på att dom får in en del med reklamationer osv. Ja, bevisa är lite svårt. Jag o en polare i en sjö och varför skulle dom tro mig. Det jag tycker är surt är att jag bara haft det i mitt garage i 1 vecka innan jag hann fiska med det en gång i lördags. Hade jag kommit med detta om tre månader så visst, men nu...
                Tiden spelar mindre roll tycker jag.
                Det måste ju ändå vara någon form av garanti på spöna, reklamationsrätt om inte annat.
                Säger du att spöt gick av oprovocerat bör butiken lita på det. Jag tror konsumentlagen fungerar så att upp till sex månader efter köp är det butiken som måste bevisa att du begått handhavandefel.

                Ur konsumentköplagen:
                20 a § Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnades skall anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller felets art.

                Kommentera


                • #9
                  Fick en ny topp direkt av söders när det hände samma sak för mig. Dock var jag i butiken. Är nog lättare att neka folk via mail/telefon.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                    Fick en ny topp direkt av söders när det hände samma sak för mig. Dock var jag i butiken.
                    Ja, jag hade gärna åkt förbi men lite långt för min del när jag bor på Öland.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 496 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 833 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 668 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 550 svar
                    229 644 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Tylön
                    av Tylön
                     
                    Arbetar...
                    X