Hur lång kastar ni med multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur lång kastar ni med multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hemi
    Klonk?...Tycker nog fiske.nus legendariska team Bojklonkarna förtjänas att nämnas. Teamet klonkar lätt gröna bojen akter om Chapman typ 120-140 m från udden...Oavsett rulle och spö, lämplig kastvikt 18 grs fladdrande plåtbit. Efter mörkrets inbrott hörs av vana öron lät klonket vid träff...*Klonk* ;-))
    He he... Good old days. Småkul tävling det där, synd att den aldrig blev av. ALQ skrämde antagligen bort alla ev. motståndare med sin kullagrade gummivev. ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
      He he... Good old days. Småkul tävling det där, synd att den aldrig blev av. ALQ skrämde antagligen bort alla ev. motståndare med sin kullagrade gummivev. ;-)

nåja! jag tog mig dit i alla fall. men ingen var där så jag fick stå och klonka mol alena!
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Hehe. Ja, där ser man. Själv var jag nere och smyg/test-kastade, träffade bojen flera gånger men på grund av den cylindriska formen på den rikoscherades draget mot dels Djurgårdsfärjan och dels korvmojen vid Räntmästartrappan. På andra sidan strömmen. Olyckligt nog träffade den dels rutan på färjan och dels skylten på korvmojen. Det blev dyrt. Så på grund av ekonomiska skäl vågar jag inte ställa upp i tävlingen, hela löningen rök. men långt var det ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Santa
          Hej undrade hur långt ni vana multirulle användare kastar? Särskilt ni med den nya recorden kastar. har en själv och kommer upp i 40 m ca känns som jag inte kommer kunna kasta mycket längre så det hade vart kul och veta hur ni som är vana vid den typen av rulle kastar. vill gärna veta andra rulle med från abu då jag har c6500 c3 och 5601c jb oxå och det kan ju vara kul att veta det med. skriv gärna vad ni har för spö och bete oxå(så blir wobblersmidarn glad med). Detta är ingen tävling bara jag som är nyfiken.

härifån till häcklefjäll skulle jag tro.skämt å sido men ruggigt långt kommer man
          callaway

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi
            Hehe. Ja, där ser man. Själv var jag nere och smyg/test-kastade, träffade bojen flera gånger men på grund av den cylindriska formen på den rikoscherades draget mot dels Djurgårdsfärjan och dels korvmojen vid Räntmästartrappan. På andra sidan strömmen. Olyckligt nog träffade den dels rutan på färjan och dels skylten på korvmojen. Det blev dyrt. Så på grund av ekonomiska skäl vågar jag inte ställa upp i tävlingen, hela löningen rök. men långt var det ;-)

jaa du hemi! själv så missade jag bojen ett par gånger (händer undantagsvis när jag siktar på saker ca 140m bort, men visst händer det ibland) och fick ett klagomål från en fastighetsägare i midsommakransen. så jag fick sluta med enhandskasten, bara kasta nykter och faktiskt koncentrera mig lite bättre.
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
              jaa du hemi! själv så missade jag bojen ett par gånger (händer undantagsvis när jag siktar på saker ca 140m bort, men visst händer det ibland) och fick ett klagomål från en fastighetsägare i midsommakransen. så jag fick sluta med enhandskasten, bara kasta nykter och faktiskt koncentrera mig lite bättre.

Minns att jag stod på skeppsholmen och laddade för fullt med curadon och fick en gädda på 3,8 i västra delarna av Hjälmaren.

Kommentera

Grattis till gäddan prylis. Du har ingen bild på den?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wizkid
                  Grattis till gäddan prylis. Du har ingen bild på den?
                  Tack, men jag knäpper inga bilder på gäddor under metern... ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
                    Tack, men jag knäpper inga bilder på gäddor under metern... ;-)

Trråkigt, så det blir inga gäddbilder i år heller då?

Kommentera

Kan i sammanhanget berätta att Djurgårdsfärjan har ganska otrevlig personal. När jag erbjöd mig att göra upp i godo, sjöfolk emellan, genom att föreslå att vi stryker ett streck över det hela...Ingångshålet i rutan var nämligen mycket litet, syntes knappt ..Fö som min gamla mor brukar säga "vem har dött av lite frisk luft?" blev de direkt otrevliga...Snacka om otrevliga sponsorer..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      2 006 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11