Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Har du mätt kastlängder med den lätta kontra den tyngre linspridaren med allt annat lika?
    Nej det har jag inte, men känslan när jag kastar är att jag får några meter till med den lätta spridaren :-)
    har ju lite riktpunkter att gå efter i min hemmasjö :-)

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Original väger 9g har jag för mig, den lättade väger 2g så JA, jag tycker det gör skillnad :-)
    Har du mätt kastlängder med den lätta kontra den tyngre linspridaren med allt annat lika?

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Lägger upp den tillsammans med min andra VC P så man kan se skillnaden. Vad säger ni. Jag har en orginal kromade enkelvev till den. Kanske drar på den?
    Vill gärna se den med enkelveven =)

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
    Många smycken i tråden. Som kontrastobjekt kommer här några tyngre doningar, utan filter. Rena arbetsredskap som bor i en låda tills det är dags för arbete. Inget eftermarknadsbling-bling, bara småblesyrer och Rock'n'Roll. Eller förresten, orginalbromsarna har fått sig planslipning av stålbrickorna.

    #1 7000 c3
    #2 7000c
    #3 7000
    #4 7000 compact

    #2 är intressant, den har mer gods i gavlarna än de andra, känns nästan som rostfritt. Den har även mellanhjul i aluminium och mässing. Kännbart tyngre.
    Ser oförskämt fräsha ut, tack för posten, ren karaktär.
    Det är för få 7000 här för övrigt.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Original väger 9g har jag för mig, den lättade väger 2g så JA, jag tycker det gör skillnad :-)
    Nu sitter den lättade svarta linföraren på :-)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Gör det stor skillnad.? Har en svart lättad linförare liggandes men tycker det är snyggt med den kromade linförare ihop med resten av kromet.

    Gillar även hur rullen känns med den tunga linförare. Men gör stor skillnad så drar jag nog på den?
    Original väger 9g har jag för mig, den lättade väger 2g så JA, jag tycker det gör skillnad :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Lägger upp den tillsammans med min andra VC P så man kan se skillnaden. Vad säger ni. Jag har en orginal kromade enkelvev till den. Kanske drar på den?

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Men däremot kan du vinna lite på en lättad linförare :-)
    Gör det stor skillnad.? Har en svart lättad linförare liggandes men tycker det är snyggt med den kromade linförare ihop med resten av kromet.

    Gillar även hur rullen känns med den tunga linförare. Men gör stor skillnad så drar jag nog på den?

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Gick inte att byta mot plastbustning då röret verkar någon hundradels mm större för att få plats med kullagret.

    Jag får väl leva med ett kullager i evighetsskruven på VC P.

    Nu blev min c3 en ofrivillig c4. Bytte även den fula plastmutterkåpan på c3an.

    Ska köpa ett downsize spö till c3 för lättare gäddfiske och jaga småsnipor:-)



    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Tack för svar, stoppar i c3ans rör och skruv i VC P och byter lagret mot en plastbustning :-)
    Men däremot kan du vinna lite på en lättad linförare :-)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 499 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 834 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 662 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 669 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 558 svar
230 239 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X