Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Pennspolen är konstruerad så att inga hål leder in till centrum och spolaxeln.
    Blev positivt överraskad av denna spole då jag själv trodde att vatten skulle leta sig in genom spolens gavlar, men har inte upplevt någon skillnad alls mot andra spolar.
    Som du skriver leder inga hål ner mot centrum kullager eller spolaxeln. Jag är oerhört nöjd med spolen, faktiskt mer nöjd än jag är med spolarna från UT som dessutom är dyrare. Jag tar isär gavlarna efter varje pass så om det skulle vara vatten i rullen är det ändå inget problem.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Nej, full med vatten blir inte rullen.
    Har däremot sett flera exempel, hos flera rullar med borrade spolar, där vatten i form av film eller mindre droppar huserar i spolens centrum, med ärg som resultat i ett antal fall (mest Calcuttor dock).
    Skulle aldrig i livet fiska i vatten med någon mån av sälta utrustad med ihålig spole.
    Då är jag å andra sidan en något pedantisk person som troligen sett mer rost och ärg i rullar de senaste 20 åren än 100 normala fiskare gör under sin kombinerade livstid...
    Pennspolen är konstruerad så att inga hål leder in till centrum och spolaxeln.
    Blev positivt överraskad av denna spole då jag själv trodde att vatten skulle leta sig in genom spolens gavlar, men har inte upplevt någon skillnad alls mot andra spolar.

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Nej, full med vatten blir inte rullen.
    Har däremot sett flera exempel, hos flera rullar med borrade spolar, där vatten i form av film eller mindre droppar huserar i spolens centrum, med ärg som resultat i ett antal fall (mest Calcuttor dock).
    Skulle aldrig i livet fiska i vatten med någon mån av sälta utrustad med ihålig spole.
    Då är jag å andra sidan en något pedantisk person som troligen sett mer rost och ärg i rullar de senaste 20 åren än 100 normala fiskare gör under sin kombinerade livstid...

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Jag märker inte heller av att det skulle bli en massa vatten i rullarna av osten... funkar för mig :-)

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Har inte mer vatten i rullarna med Pennspolen mot vad jag har med Recordspolen eller UT-spolen.
    Samma här, endast hålen på sidorna som leder någonstans och centrifugalkraften verkar göra sitt för att slunga bort vattnet istället.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg

    Record, så slipper du använda öskar till rullen.
    Har inte mer vatten i rullarna med Pennspolen mot vad jag har med Recordspolen eller UT-spolen.

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Så amerikansk gulhålad ost eller en RCN 5600 till en HÖ rulle, kanske ungefär lika bra för ändamålet?
    Record, så slipper du använda öskar till rullen.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Då kastar du lika långt med originalspolen.
    Ok, får lov att pröva, en grund spole gör att man slipper grunda lika mkt men man får nog grunda en aning ändå...

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Då kastar du lika långt med originalspolen.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Mest mellan slimmade beten 18-25g, nån gång en 15 eller 30 gram om det är grunt, kallt/mycket blåst och vågor som lyfter ett lättare bete.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 475 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 605 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 613 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
227 808 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X