Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• engqvist
    replied
    En liten godispåse kom idag. Nu ska det byggas.

Click image for larger version

Name:	20250320_202650.jpg
Views:	128
Size:	2,40 MB
ID:	2652544

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Japp och mitt svar är att jag kommer att ställa undan den trots högt/lågt värde :-)
    Vad som är värdefullt för dig bestämmer du själv.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Man gör precis som man vill med sina rullar. Frågan var ju om man vågar fiska med den eller om den bör ställas undan. Och värde mässigt finns det rullar som kommer vara mer värda än den.
    Japp och mitt svar är att jag kommer att ställa undan den trots högt/lågt värde :-)

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Tjena.

Jag fiskar med alla mina rullar som står i vitrinskåpet. Alltså även min gamla rariteter som dom flesta samlarna skulle bli galna om dom såg mig fiska med dom :-) Dock är jag väldigt pedantisk med alla mina rullar.

Med det sagt så kommer jag inte fiska med GV rullen. Finns bara 100 av den och den sista GV rullen som kommer ut ur svängsta så är den speciell för mig. Vad andra tycker är lite skitsamma. För mig är det en symbolisk rulle helt enkelt och kommer inte få se något vatten.
    Man gör precis som man vill med sina rullar. Frågan var ju om man vågar fiska med den eller om den bör ställas undan. Och värde mässigt finns det rullar som kommer vara mer värda än den.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Som på Jonroo fråga. Spara som samlarobjekt eller använda så säger jag använda på dem. Designen på rullen vänder sig i första hand till de som vanligtvis fiskar med lågprofil och andra lite mer "moderna" rullar. Frågan är hur stort intresset är i den gruppen om några år av runda ambassadeurer? Vi andra som både samlar och fiskar oerhört mycket med runda Ambassadeurer, många av oss skulle inte ens vilja röra vid dessa tatuerade rullar med beastvevar.
    Så den mest hängivna gruppen försvinner från eventuella budgivningar.
    Vill du av nostalgiska skäl spara rullen, absolut ! Men jag tror inte det blir någon vidare investering. Men jag kan ha fel..
    Tjena.

Jag fiskar med alla mina rullar som står i vitrinskåpet. Alltså även min gamla rariteter som dom flesta samlarna skulle bli galna om dom såg mig fiska med dom :-) Dock är jag väldigt pedantisk med alla mina rullar.

Med det sagt så kommer jag inte fiska med GV rullen. Finns bara 100 av den och den sista GV rullen som kommer ut ur svängsta så är den speciell för mig. Vad andra tycker är lite skitsamma. För mig är det en symbolisk rulle helt enkelt och kommer inte få se något vatten.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Som på Jonroo fråga. Spara som samlarobjekt eller använda så säger jag använda på dem. Designen på rullen vänder sig i första hand till de som vanligtvis fiskar med lågprofil och andra lite mer "moderna" rullar. Frågan är hur stort intresset är i den gruppen om några år av runda ambassadeurer? Vi andra som både samlar och fiskar oerhört mycket med runda Ambassadeurer, många av oss skulle inte ens vilja röra vid dessa tatuerade rullar med beastvevar.
    Så den mest hängivna gruppen försvinner från eventuella budgivningar.
    Vill du av nostalgiska skäl spara rullen, absolut ! Men jag tror inte det blir någon vidare investering. Men jag kan ha fel..

Lämna en kommentar:

• Jonroo
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Den är riktigt fin Ge fan i våra vatten rullen, stod 8,30 vid mässan i morse
    Tjenixen,
    Jag var också en av dem som stod i kön för köpa en av denna rulle. Jag tog mig dit för köpa en riktig snygg rullen som kan vara bland de sista "Made in Sweden" rullar som lämnar fabriken i Svängsta. Kändes som en skön/intressant/rolig historia/fin koppling för mig, "sista" "Made in Sweden", köpt på mässan genom sportfiskarna och denna specifika rullen (nr 49). Det var bara lägga några extra hundringar än att köpa typ en ny JB i affären och det var också en 4601 storlek, som jag tycker om, som inte kommer ut på marknaden (begagnat och affär) för ofta. Och det kommer väl inte vara mer nu tänkte jag.

Så nu till antiklimaxen, jag tänkte inte så mycket på alla samlare och läste inte riktigt ordet samlarobjekt som Sportfiskarna skrev i sin annons utan fastnade på utseende och storleken på rullen och det andra jag skrev innan . Ser nu en dag efter att de kommer säljas för typ 6000:- på tradera. Tråkig utveckling tycker jag då jag köper saker att använda det och inte samla damm. Så min fråga är hur ni alla ser denna rulle, ska det vara en samlarrulle eller ska den användas som rullar är framtagna för (som jag vill se det som)? För mig är runda ambassadeurer pansavagnar som är lätta att göra service på och är lätt/billigt att hitta reservdelar till (hoppas det håller i sig i framtiden också).
    Alman Cosmoz 08 Vad är anledningen ni köpte denna rulle. Ser ni det som en samlarrullen som ska samla damm i ett skåp, sälja vidare eller fiska med den? Hur ser ni andra på fiskesnack detta?

Jag köpte en Svartzonker 4601 rulle förra året och det var också begränsad rulle. Är det också en samlarrulle? Den fick iallafall fin tid förra säsongen och kommer få det denna säsong också. Den rullen gjorde jag föll för 4601 storlek/modellen :P.

Lägger in mina två 4601 rullar för lite ögongodis och de kommer bli mer ögongodis med tiden jag använda dem
    Click image for larger version  Name:	IMG_2191.jpg Views:	0 Size:	1.46 MB ID:	2652404

//Jonas
    Senast ändrad av Jonroo; 2025-03-16, 12:28.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Kristofer_a Visa inlägg
    plockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet i mässing med factory tune och 7-kilosbroms.

Name:	IMG_8810.jpg
Views:	180
Size:	2,68 MB
ID:	2652343
    Fantastisk fin rulle. Och det är så en ambassadeur ska se ut.
    Ge fan i våra vatten rullen? Nja inte flörtar de med de mest trogna och hängivna ambassadeur fiskarna och samlarna iallafall.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Den är riktigt fin Ge fan i våra vatten rullen, stod 8,30 vid mässan i morse Click image for larger version

Name:	IMG_5265.jpg
Views:	187
ID:	2652326
    Stod också där 8:30 och lyckades knipa en. Såg hur utställarna ställde sig i kö innan vi blev insläppta och fick lite panik. Säkert 30 utställare som stod i kö före insläpp. Hur som helst lyckades jag få tag på en. Egentligen inte min stil av rulle men måste säga att den var häftig. Finare i verkligheten en på bild. Sorgligt att detta är en av de sista rullarna som kommer från får ärorika Svängsta fabrik. Mycket sorgligt. Blir tårögd bara jag tänker på det :-(

Lämna en kommentar:

• Kristofer_a
    replied
    plockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet i mässing med factory tune och 7-kilosbroms.

Name:	IMG_8810.jpg
Views:	113
ID:	2652343

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11