Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Långåmjukis
    replied
    Nu när tillgången på svensktillverkade Ambor tråkigt nog är så att säga ändlig, ville jag fixa till en robust rulle som kommer hålla mig livet ut (och lite till kanske...är ju 58 år). Skaffade en 6500CS Rocket i burgundy från Ed's, i vilken jag klämde i ett UT Reel Performance. I tillägg aluspridare och keramknivbult. Lättat mellanhjul som ingår i UT-kittet (bortskuren fläns och C-clip), men inga kullager i vare sig det eller evighetsskruven. Klämde dit en mekanisk backspärrshake också. Ska sitta på ett Beast X2 8,1" 40-140 och i norra Roslagen slänga bl.a hederliga 40 g Hi-Lo, stora Zalt, Swim-Whizz m.fl som jag har ett duktigt gäng av sen 90-talet. Vad tycks?
    Click image for larger version  Name:	20260119_223701.jpg Views:	0 Size:	1,44 MB ID:	2664353 Click image for larger version  Name:	20260119_223419.jpg Views:	0 Size:	1,67 MB ID:	2664354 Click image for larger version  Name:	20260119_224217.jpg Views:	0 Size:	1,26 MB ID:	2664355 Click image for larger version  Name:	20260119_223549.jpg Views:	0 Size:	1,75 MB ID:	2664356

Lämna en kommentar:

• HarpoonMan
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Kul för dom som fiskar med sina guldrullar och förväntar sig livstids garanti som dom såldes med... Allt, precis allt ska amerikanska företag förstöra.
    Livstids garanti gäller utrustnignes livstid, inte köparens.

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
    Är inte användandet av sexvärt krom hårt reglerat inom produktion? Rejält hälsofarligt. Kanske därför de drog ner på det.
    Om uppgifterna jag fått är korrekta var det precis det som var främsta anledningen, ja.

Även om jag tidigare jobbat med metall har kromet i stort gått mig förbi, ändå har jag uppfattat det som att trevärt krom används framförallt dekorativt och inte till slitytor.
    Men diskussionen om hur det eventuellt påverkar Ambassadeurers hållbarhet i framtiden känns inte särskilt nödvändig då det inte blir några Ambassadeurer i framtiden (inte i mina ögon åtminstone även om varumärket tillåts leva kvar).

Lämna en kommentar:

• Nila
    replied
    Är inte användandet av sexvärt krom hårt reglerat inom produktion? Rejält hälsofarligt. Kanske därför de drog ner på det.

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Som jag hört det, från tidigare anställd i Svängsta, förändrades kromningsprocessen en gång.
    Då blev kromet tunnare/sämre.
    Tror inte det blev gradvis sämre under flera år men vem vet, har nog hänt mycket i fabriken senaste 15 åren som allmänheten är lyckligt ovetande om.
    Det var på det viset att de nedgraderade från sexvärt krom till trevärt om jag inte missminner mig.
    Men eftersom kromning av stativ i Svängsta tillhör det förgångna är frågan mer av akademisk art...

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Kul för dom som fiskar med sina guldrullar och förväntar sig livstids garanti som dom såldes med... Allt, precis allt ska amerikanska företag förstöra.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Generellt: Ja. Men inte varenda del.
    Har en drös med ambor och delar så jag klarar mig en livstid men kommer ändå att beställa mer delar för säkerhets skull :-)

Hör av mig till er när det är dags.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Blir det dyrare än förr när man köpte från er?
    Generellt: Ja. Men inte varenda del.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Halvt. Det är på G och man kan få tag på ett antal delar, men inte riktigt helt klart.
    Blir det dyrare än förr när man köpte från er?

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Har dom dragit igång i Polen redan?
    Halvt. Det är på G och man kan få tag på ett antal delar, men inte riktigt helt klart.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
24 svar
2 330 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lsjonsson  
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13