Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Nu när tillgången på svensktillverkade Ambor tråkigt nog är så att säga ändlig, ville jag fixa till en robust rulle som kommer hålla mig livet ut (och lite till kanske...är ju 58 år). Skaffade en 6500CS Rocket i burgundy från Ed's, i vilken jag klämde i ett UT Reel Performance. I tillägg aluspridare och keramknivbult. Lättat mellanhjul som ingår i UT-kittet (bortskuren fläns och C-clip), men inga kullager i vare sig det eller evighetsskruven. Klämde dit en mekanisk backspärrshake också. Ska sitta på ett Beast X2 8,1" 40-140 och i norra Roslagen slänga bl.a hederliga 40 g Hi-Lo, stora Zalt, Swim-Whizz m.fl som jag har ett duktigt gäng av sen 90-talet. Vad tycks?
- Gillar 4
-
Livstids garanti gäller utrustnignes livstid, inte köparens.Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggKul för dom som fiskar med sina guldrullar och förväntar sig livstids garanti som dom såldes med... Allt, precis allt ska amerikanska företag förstöra.
Lämna en kommentar:
-
Om uppgifterna jag fått är korrekta var det precis det som var främsta anledningen, ja.Ursprungligen postat av Nila Visa inläggÄr inte användandet av sexvärt krom hårt reglerat inom produktion? Rejält hälsofarligt. Kanske därför de drog ner på det.
Även om jag tidigare jobbat med metall har kromet i stort gått mig förbi, ändå har jag uppfattat det som att trevärt krom används framförallt dekorativt och inte till slitytor.
Men diskussionen om hur det eventuellt påverkar Ambassadeurers hållbarhet i framtiden känns inte särskilt nödvändig då det inte blir några Ambassadeurer i framtiden (inte i mina ögon åtminstone även om varumärket tillåts leva kvar).
Lämna en kommentar:
-
Är inte användandet av sexvärt krom hårt reglerat inom produktion? Rejält hälsofarligt. Kanske därför de drog ner på det.
Lämna en kommentar:
-
Det var på det viset att de nedgraderade från sexvärt krom till trevärt om jag inte missminner mig.Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggSom jag hört det, från tidigare anställd i Svängsta, förändrades kromningsprocessen en gång.
Då blev kromet tunnare/sämre.
Tror inte det blev gradvis sämre under flera år men vem vet, har nog hänt mycket i fabriken senaste 15 åren som allmänheten är lyckligt ovetande om.
Men eftersom kromning av stativ i Svängsta tillhör det förgångna är frågan mer av akademisk art...
Lämna en kommentar:
-
Kul för dom som fiskar med sina guldrullar och förväntar sig livstids garanti som dom såldes med... Allt, precis allt ska amerikanska företag förstöra.
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Har en drös med ambor och delar så jag klarar mig en livstid men kommer ändå att beställa mer delar för säkerhets skull :-)Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Generellt: Ja. Men inte varenda del.
Hör av mig till er när det är dags.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Generellt: Ja. Men inte varenda del.Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Blir det dyrare än förr när man köpte från er?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Blir det dyrare än förr när man köpte från er?Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Halvt. Det är på G och man kan få tag på ett antal delar, men inte riktigt helt klart.
Lämna en kommentar:
-
Halvt. Det är på G och man kan få tag på ett antal delar, men inte riktigt helt klart.Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Har dom dragit igång i Polen redan?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
2025-07-12, 09:00 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||