Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Japp, budar nu på MIN gamla Orange 5501 :-)
    Hoppsan :-D

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Japp, budar nu på MIN gamla Orange 5501 :-)
    Ok, Låter den vara :-)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Ok, kom att tänka på en sak. Brukar du vara inne på tradera Classe? Vill inte hålla på att byta över dig :-)
    Japp, budar nu på MIN gamla Orange 5501 :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Helt Original skulle jag nog säga från 30g och uppåt, beroende på Linval oxå :-)
    Ok, kom att tänka på en sak. Brukar du vara inne på tradera Classe? Vill inte hålla på att byta över dig :-)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Tjena grabbar.

    Nu har man en röd raket i samlingen också. Fick den ganska billigt (helt ny). Såg att det var knarr på den. Lite meningslöst för mitt fiske men snyggt är det. Blev förvånad hur fint den snurrar trots det blåa orginal fettet (inte hunnit optimera rullen än).

    Tänkte köra den original ett tag, vet inte riktigt vilket spö den ska sitta på. Så jag vill höra med er vilka kastvikter den lämpar sig bäst för i orginal utförande?Tänkte nämligen dra iväg och köpa ett spö imorgon innan jag drar ut på sjön.

    För gäddfiske såklart :-)
    Helt Original skulle jag nog säga från 30g och uppåt, beroende på Linval oxå :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Tjena grabbar.

    Nu har man en röd raket i samlingen också. Fick den ganska billigt (helt ny). Såg att det var knarr på den. Lite meningslöst för mitt fiske men snyggt är det. Blev förvånad hur fint den snurrar trots det blåa orginal fettet (inte hunnit optimera rullen än).

    Tänkte köra den original ett tag, vet inte riktigt vilket spö den ska sitta på. Så jag vill höra med er vilka kastvikter den lämpar sig bäst för i orginal utförande?Tänkte nämligen dra iväg och köpa ett spö imorgon innan jag drar ut på sjön.

    För gäddfiske såklart :-)

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Har du inga snygga rullar ????
    Du har ju för fan en Ambassadeur Mörrum :-)
    Du menar slitvargen... :-D Den sitter på borrespöt och har använts flitigt sen jag tvättade av den invändigt och smorde upp den...

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Lite skit rensar magen...

    Givetvis är det inte bra med grus i lagren... Men det behövs lite mikroskopiskt skit för att delar ska nötas in... fast nu har ju inte jag några snygga rullar som är värda att visa upp heller. Det är ju givetvis skillnad med snygga gavlar och kromat stativ men det skulle jag garanterat förstöra.

    Jag är ju av den typen som absolut skulle fiska med en guldrulle om jag hade en... så jag väljer att inte ha en :-)
    Har du inga snygga rullar ????
    Du har ju för fan en Ambassadeur Mörrum :-)

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Lite skit rensar magen...

    Givetvis är det inte bra med grus i lagren... Men det behövs lite mikroskopiskt skit för att delar ska nötas in... fast nu har ju inte jag några snygga rullar som är värda att visa upp heller. Det är ju givetvis skillnad med snygga gavlar och kromat stativ men det skulle jag garanterat förstöra.

    Jag är ju av den typen som absolut skulle fiska med en guldrulle om jag hade en... så jag väljer att inte ha en :-)

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Nej nej nej!!! Ni får ju inte fiska med rullarna så dom blir blöta och gud förbjude smutsiga av alla luftföroreningar samt solblekt!!!! Lägg dom genast i vitrinskåpet med dämpad belysning och rätt rumstemperatur.
    Nu vet jag att ovanstående är en sarkasm men en ren rulle är oftast en mer välfungerande rulle än en smutsig sådan.
    Dessutom enklare att regelbundet underhålla.

    Rullar på display har jag personligen "växt från" men jag är nästan (läs väldigt) manisk med att hålla mina bruksrullar rena, främst för funktionens skull.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 502 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 835 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 674 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 07:57
3 558 svar
230 329 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X