Bästa tång för splitringar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa tång för splitringar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Testen på Rapala tången visar kanske att det trots allt är lite si och så med kvaliteten på tången. Min tång har inte de problemen.
    Jag klipper relativt lätt av allt jag behövt hittils med den. Sedan är jag elektriker och den håller ju inte samma kvalitet som mina vanliga avbitare men det förväntar jag mig inte från ett sådant verktyg.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Så nu är den stora frågan vilken ska man köpa. Ingen multitång för mig. dessa multitänger som ska kunna allt brukar bli att dom inte kan något. Har speciella tänger för crimps. dubbelhylsor. avbitare. wirecut. sax mm mm.

Det är en bra men ren splitring tång jag behöver.

Att den inte klarar dom största menar då över 10 mm är inget problem. dom tar man lätt men en kniv eller bara naglarna. Det är dom små som är jävliga å pilla med. Samtidigt måste tången öppna ringen så mycket så man får i en grov wobblerögla vilket är problemet med den jag har BFT, den håller dessutom fast ringen dåligt så när man försöker pressa lite så fjongar ringjä... iväg åt helvet hela tiden.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Du Exxet har du bild på den dåliga BFTn'? Den gröna ovan? Min Berkley (länk sid 1) kan jag tycka lite för grov i käftarna till mindre ringar och "fjäderringsnäbben" ngt liten till kraftiga, större ringar...

Kommentera

texastackle.com

"Worlds best split ring pliers"

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Du Exxet har du bild på den dåliga BFTn'? Den gröna ovan? Min Berkley (länk sid 1) kan jag tycka lite för grov i käftarna till mindre ringar och "fjäderringsnäbben" ngt liten till kraftiga, större ringar...
            Ja det är den Gröna som Jefvelberg visade och fler citerat. Öppnar för litet även på små ringar. Käftarna viker sig på grövre. Tången orkar inte hålla kvar ringen om man måste trycka in betesöglan osv.

Funkar hjälpligt på mjuka ringar och rel små öppningar för wire och små krokar men inte mer.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Alltså det vore ju jävligt fint om den här tråden håller samma liv fortsättningsvis. Iallafall tills dess att det dyker upp en värdig nyckelringstång(heter det så på svedishka?) o allra helst med fler (fungerade) funktioner även att jag likt Exxet har mina tvivel, "..brukar bli att dom inte kan något..", ord!

Tillägg: o helst en som går o köpa på hemmaplan, vore väl själva f*n om en ska behöva importera en tångj*vel..
              Senast ändrad av Jefvelberg; 2016-02-13, 15:53.

Kommentera

Ja nu blir det ju import om den är nåt att ha..nån som testat -> http://www.amazon.com/Xuron-496-Spli.../dp/B000BL6OZ8

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Har en gammal rackare som hängt med sedan 80 talet och ser väldigt mycket ut som denna http://www.luremaking.com/catalogue/...ing_pliers.jpg har under åren skaffat X antal nyare av kända märken som Rapala, Berkley, BFT mfl och varje gång inser jag att "gammeln" är bäst ;-)

Ingen aning om märket och kostade inte många kronor, skaften är obekväma och den ser ut som skräp men grejar alla ringar från borre size till största gäddbetena som jag har så en trotjänare helt klart ;-)
                  Den här ser ut att vara nån liknande -> http://www.idsakerhet.se/mobile/prod...plit-ring-tang

Kommentera

Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
                    texastackle.com

"Worlds best split ring pliers"
                    Nja jag vet inte om jag vill att min tång ska öppna på det här viset (bild 2, 3 och 4.. -> http://www.amazon.com/gp/aw/d/B000N1...=AC_SY200_QL40

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                      Nja jag vet inte om jag vill att min tång ska öppna på det här viset (bild 2, 3 och 4.. -> http://www.amazon.com/gp/aw/d/B000N1...=AC_SY200_QL40
                      Ungefär så öppnar jag mina ringar med de tänger jag har nemas problemas.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 976 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11