Vilken modell av shigeki - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken modell av shigeki

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

7-21 kommer bli perfekt för dom vikterna , haft spöt själv men fiskar aldrig så tungt så jag bytte till ett 5-18 .

Kommentera

Ursprungligen postat av Sutarkungen Visa inlägg
      Då lutar det åt 7-21g modellen. 25g skallarna åker fram i absoluta nödfall så 95% av tiden ligger vikterna på 15-20g ibland ner till 10g. Är 7-21 modellen väldigt styv eller hur är det med känslan?

Hur är känslan med såpass hög klassning, misstänker att det inte finns utrymme för finlir med ett sånt spö?

Jag har testat en massa olika och mitt fiske påminner till stor del till ditt. Jag fiskar ofta i stark ström med 3-9m djup och då jag vill ha ner jiggarna till där fisken står så behöver jag ibland lite rejäla vikter för att den helt enkelt inte ska flyta iväg.

Jag använder en del olika spö men det som jag kan jämföra mest är väl Veracity som är typ 15-40gr.

Det är ju inte lika smidigt som de andra jag har som är 10-30gr eller 7-28gr. Men ska jag köra 4" jigg och 20gr huvud brukar jag köra ett tyngre spö.
      Så det ju vara som så att det är läge att skaffa två st. Men är det som så att du oftast ligger under 30gr totalvikt och vid undantagsfall högre så köper man ju spö för normalfallet.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
        Jag har testat en massa olika och mitt fiske påminner till stor del till ditt. Jag fiskar ofta i stark ström med 3-9m djup och då jag vill ha ner jiggarna till där fisken står så behöver jag ibland lite rejäla vikter för att den helt enkelt inte ska flyta iväg.

Jag använder en del olika spö men det som jag kan jämföra mest är väl Veracity som är typ 15-40gr.

Det är ju inte lika smidigt som de andra jag har som är 10-30gr eller 7-28gr. Men ska jag köra 4" jigg och 20gr huvud brukar jag köra ett tyngre spö.
        Så det ju vara som så att det är läge att skaffa två st. Men är det som så att du oftast ligger under 30gr totalvikt och vid undantagsfall högre så köper man ju spö för normalfallet.

Uppdatering:

Har vägt ett gäng av mina jiggar tillsammans med jiggskallen. De större av jiggarna med 20g skalle låg på ca 28g totalt och med 25g skalle 33 (obviously). Var förbi en fiskebutik och klämde och kände på spöt, vi hängde även på en jiggskalle 30g i yttersta spöringen, och toppen böjde sig inte nämnvärt. Lutar åt denna spömodell nu med andra ord. I värsta fall får jag komplettera med ett spö som är högre klassat i framtiden!

Tack för all input ni som skrivit!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sutarkungen Visa inlägg
          Uppdatering:

Har vägt ett gäng av mina jiggar tillsammans med jiggskallen. De större av jiggarna med 20g skalle låg på ca 28g totalt och med 25g skalle 33 (obviously). Var förbi en fiskebutik och klämde och kände på spöt, vi hängde även på en jiggskalle 30g i yttersta spöringen, och toppen böjde sig inte nämnvärt. Lutar åt denna spömodell nu med andra ord. I värsta fall får jag komplettera med ett spö som är högre klassat i framtiden!

Tack för all input ni som skrivit!
          7-21gr menar du då?
          Säkert ett fint köp!
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
            7-21gr menar du då?
            Säkert ett fint köp!
            Jo precis 7-21g modellen. Ska nog ta en sväng förbi mässan för att klämma lite på andra spön med, bara för att. Men är i princip såld på shigekin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 350 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13