Shimano Cardiff !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Cardiff !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Cardiff !!

Shimano verkar ha problem med dessa modeller ?
    Förra veckan hade en polare nyköpt en sådan , men bromsen slutade fungera efter ca 10 kast.
    Ikväll ringde brorsan helt galen då han kört 35 mil för att fiska och denna nyköpta rulle hade nu strejat. Bromsen funkade inte och knappen man frigör spolen med åkte ej upp då man vevade utan man fick dra upp den

Undra om brorsan får ut en ny då han sa att han skulle laga den med en hammare på bryggan
    Men jag förstår han ! Polarna som följde han hade ett grymt gäddfiske medans han fick bara se på !

Åker man 35 mil för att fiska kan det ju vara ide att ta med sig en reservrulle och även spö för den delen.

Kommentera

det blir ofta problem när man försöker göra en snikmodell av en framgångsrik eller kvalitativ produkt. ofta så utgår man från ett pris och sedan skalar man ner på kvaliteten tills den hamnar inom "rätt" prissegment. jag vet att Wall-Mart ger tex. ABU ett "förslag" som går ut på att dom beställer, säg 50.000 rullar men bara om priset inte är högre än XX dollar. då räknar ABU bara ner i kvalitet tills "rätt" pris infinner sig. antar att samma sak gäller för shimano. självklar finns det många som är nöjda med sin cardiff, men personligen vill jag inte ha snikprodukter i näven när det verkligen gäller. jag värdesätter mina fiskestunder alldeles för mycket för att riskera dom för några hundringars eller tusenlappars skull. mitt tips är att köpa en vettig ambassadeur för samma peng som man betalar för en snikjapanare. betydligt mer rulle för pengarna och dessutom lättmoddad, lättmeckad och delar finns nästan överallt.
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Cardiffen verkar inte vara så bra som jag själv trott, min har pajjat en gång, 2 polare som har tillsammans 3 rullar varav samtliga har pajjat på samma sätt, ska nog gå över till ABU igen och testa några rullar... "MOA" är hård mot oss fiskare

Skulle tänka mig för ett par ggr innan jag skulle köpa mig en Cardiff

Kommentera

Hej,
          Jag kan säga att tex Abu C4 är en riktig skitrulle. Jag har lämnat tillbaka den fleragånger. Min JB har funkat felfritt även fast det är en billig rulle men samtidigt är den byggd för tuffatag. Min calcutta Dc är en superb så nog får man vad man betalar för det är jag ganska säker på. ÄVen vanliga calcuttan har funkat felfritt trots att den är 4år gammal .

Cardiffen och corvalus är en snikmodell av calcutta och jag tror att det enda raka är att lägga upp några lappar till och köpa det bästa.
          För att en fiskerulle skall man ju heltklart kunna ha länge och i längden lönar sig det med det lite extra kvalitèts mässigt.

Men att ha en extra rulle/spö är ett måste om man åker någonstans.
          Själv brukar jag har 4-5st utrustningar med mig beroende på vad jag ska fiska för något men med 1 utrustning åker jag inte ens ut med. Så jag hoppas att han har lärt sig att han ska ha fler utrustningar men självklart så förstår jag att han tyckte det var trist. Men det är så man måste lära sig den hårda vägen .
          Senast ändrad av Jompe; 2006-06-23, 09:34.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
          14 svar
          1 981 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11