Haspelspö passande bulldawg mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelspö passande bulldawg mm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelspö passande bulldawg mm

Har funderingar på att köpa ett Savage gear mpp 9 fot 40-100 gr för användning till bulldawg och helltail med mera. Undrar om det är någon som har några erfarenheter av detta spö, tex pallar det en Bulldawg regular ? vill ju inte att spöt ska kännas "svampigt". Någon kanske kan rekomendera något annat spö ?

Har inte Dragon några liknande spön?

Kommentera

Sportfiskeboden gjorde reklam för ett sådant spö för något år sedan, daiwa vulcan, det skulle tydligen klara att kasta både bullar och HT:s, har inte kännt på det själv men det är nog värt att kolla in. Annars så finns ju LF chopper som haspelutförande. Edge har nog även dom en hel del passande modeller.
      Skitfiske alla

Kommentera

Jag köpte ett Savagear MPP 9' 40-100 gram för att ha till jiggfiske, handhållen trolling m.m.

Provade slänga på en 110 grams jigg och jag tyckte att det flexade ganska mycket när jag kastade, kändes en aning svampigt för den vikten.
        Dock så har jag bara provat med minusgrader i luften och en spunnen lina som blev stel som en okokt spagetti efter ett tag.

Funderade också tidigare på att ha detta spö även till Bulldawg regular men en sån väger väl nästan 120 gram så det blir nog inte aktuellt.

Får köra dem på mitt 6'10" FigRig jerkspö istället. EDIT: Uberolas gamla FigRig alltså.....
        Senast ändrad av Da_Moose; 2007-01-14, 11:24.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Okej nu är det här inte riktigt det du frågade efter men kasta så tunga beten med haspel är ingen höjdare så du kanske ska funder apå att gå över till multi.

Annars kan du ju alltid köpa dig ett DAM Master´s Classic Pike om ekonomin tillåter. 11fot kastar 180g och grymt fint.

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
            Jag köpte ett Savagear MPP 9' 40-100 gram för att ha till jiggfiske, handhållen trolling m.m.

Provade slänga på en 110 grams jigg och jag tyckte att det flexade ganska mycket när jag kastade, kändes en aning svampigt för den vikten.
            Dock så har jag bara provat med minusgrader i luften och en spunnen lina som blev stel som en okokt spagetti efter ett tag.

Funderade också tidigare på att ha detta spö även till Bulldawg regular men en sån väger väl nästan 120 gram så det blir nog inte aktuellt.

Får köra dem på mitt 6'10" FigRig jerkspö istället. EDIT: Uberolas gamla FigRig alltså.....
            Körde du multirulle då..

Kommentera

Savagegear Extremespin 7´ -150 g
              BromanOdell Beta Popper 7,3´-120 g

Kommentera

Ursprungligen postat av speeedo
                Körde du multirulle då..
                Nej, tråden handlar om haspelspön. Aktionen på ett spö för multi resp. haspel kan säkert variera även om det är samma betesvikt.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Bull Dawg Spon

Musky Innovation har nya egna special designade spon som de nyss har presenterat pa Massan. De ser xtremt fina ut och kanns grymma. Kommer att finnas pa Attitude Baits inom kort.De har aven en 5-6 nya Specialfarger pa Bull Dawg som endast kommer att saljas pa massan. Grymma !! Den "Galna" Dansken
                  PS Vi forsoker fa med hem ett gang.

Kommentera

Rozenmeijer har ett haspeljerk som ligger i kastvikt 40-80gram, inte så dyrt runt 700-800kr, screwdown rullfäste.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 350 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13